کد خبر : 14407
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 15:25

ایران و عربستان خواستار نشست فوق العاده فوری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی شدند

ایران و عربستان خواستار نشست فوق العاده فوری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی شدند
ایران و عربستان خواستار برگزاری نشست فوق العاده فوری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران برای بررسی تنش های نظامی در غزه شدند.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از «الشرق الاوسط» دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی بار دیگر بر محکومیت حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه که صدها شهید و بر جا گذاشت، تاکید کرد.

سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که تداوم اشغالگری اسرائیل و عدم پایبندی به قطعنامه های قانونی بین المللی و نیز تشدید سرعت حملات و جنایات روزانه علیه مردم فلسطین و مقدسات آنان و محرومیت آنان از حقوق قانونی شان، علت اصلی عدم ثبات است.

سازمان همکاری اسلامی اسرائیل را مسئول تشدید اوضاع دانست و در عین حال جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل را به پایبندی به مسئولیت های خود در قبال توقف تجاوز اسرائیل، حمایت بین المللی از مردم فلسطین، نظارت بر یک فرآیند سیاسی جدی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، برپایی کشوری مستقل به پایتحتی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ و دستیابی به صلح جامع و عادلانه بر اساس چشم انداز راه حل «دو کشوری» مطابق با قطنامه های قانونی بین المللی و ابتکار صلح عربی فراخواند.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لزوم تلاش کشورهای اسلامی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین، خواستار برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شد.

با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش اسرائیل اعلام کرد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به دست گرفته است.

ارتش اسرائیل صبح امروز (سه‌شنبه ۱۰ اکتبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه غلاف غزه شاهد حضور فلسطینیان نیست و هیچ نشانه‌ای از وجود تونل‌های زیرزمینی از این منطقه به داخل غزه وجود ندارد.

ارتش اسرائیل تأکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته کنترل کامل مرز خود با غزه را به دست گرفته است.

همزمان سخنگوی ارتش اسرائیل تأکید کرد که شب گذشته ۲۰۰ منطقه در غزه و خان یونس را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل لیست تازه‌ای از سربازان و افسران کشته شده خود در عملیات طوفان الأقصی منتشر کرد که شامل ۳۸ سرباز و افسر می‌شود و بدین ترتیب تعداد نظامیان اسرائیلی کشته شده در این عملیات به ۱۲۴ تن افزایش یافت.

همچنین مجموع تعداد کشته شدگان اسرائیلی در این عملیات بر اساس آمار رسمی اعلام شده به ۹۰۰ رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.