کد خبر : 15637
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 8:32

ایران و عربستان بر پایبندی کامل خود به اجرای توافق پکن تاکید کردند

ایران و عربستان بر پایبندی کامل خود به اجرای توافق پکن تاکید کردند
ایران، چین و عربستان سعودی در پکن بر لزوم توقف فوری عملیات نظامی در نوار غزه و امدادرسانی به غیرنظامیان به طور مستمر تأکید کرده و با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها مخالفت کردند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس» کشورهای عربستان و ایران جمعه ۲۴ آذر بر پایبندی کامل خود به اجرای توافق پکن تاکید کردند و در همین راستا توافق شد که نشست آتی کمیسیون سه‌جانبه مشترکایران – چین – عربستان، در ژوئن سال آینده میلادی در سعودی برگزار شود.

اولین نشست کمیسیون سه‌جانبه مشترک ایران – چین – عربستان به ریاست دنگ لی، معاون وزیر خارجه چین برگزار شد و ولید بن عبدالکریم الخریجی، معاون وزیر خارجه سعودی ریاست هیئت سعودی و علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه ایران، ریاست هیئت ایرانی شرکت‌کننده در این نشست را بر عهده داشتند.

در این نشست نتایج مثبت به‌دست آمده در روابط میان پادشاهی عربی سعودی و جمهوری اسلامی ایران در پرتو توافق پکن که با میانجی‌گری جمهوری خلق چین در ماه مارس گذشته حاصل شده و به بازگشایی سفارت‌های دو کشور نزد یکدیگر در ریاض و تهران و همچنین تبادل دیدارها و سفرهای میان وزرای خارجه دو کشور را تسهیل کرد، مورد بررسی قرار گرفت.

سه طرف با ابراز نگرانی از ادامه اوضاع جاری در نوار غزه، به‌عنوان تهدیدی علیه امنیت و صلح در سطح‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت توقف فوری عملیات نظامی در نوار غزه، امدادرسانی مستمر به غیرنظامیان و مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان، تاکید کردند.

کشورهای ایران – چین – عربستان، سه طرف این کمیسیون مشترک همچنین تاکید کردند که هر گونه تدابیری برای آینده فلسطین باید اراده ملت فلسطین در برپایی کشور آن و تعیین سرنوشت آن را منعکس کند.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر ضرورت ادامه برگزاری نشست‌های کمیسیون سه‌جانبه مشترک ایران – چین – عربستان تاکید کرده و توافق کردند که بنا به دعوتعربستان نشست آتی این کمیسیون در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ در سعودی برگزار شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.