کد خبر : 5534
تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 20:27

اگر در جامعه گرانی زیاد شده است، شما کسبه ها انصاف داشته باشید

اگر در جامعه گرانی زیاد شده است، شما کسبه ها انصاف داشته باشید
امام جمعه فشافویه:مردم گله‌مندند، اصناف محترم هم نظارت داشته باشد، گرانی‌ها را کنترل کنید و نگذارید یک عده انسان‌های فرصت‌طلب مردم عزیز ما و شهروندان فهیم فشافویه را اذیت و آزار کنند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از ستاد نماز جمعه حسن‌آباد فشافویه، حجت‌الاسلام میثم درگاهی در خطبه‌های نماز جمعه شهر حسن‌آباد، بابیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته مردم را رنج می‌دهد، اظهار کرد: اگر در جامعه گرانی زیاد شده است، شما کسبه ها انصاف داشته باشید،

 

بیشتر بخوانید:

 

حجت‌الاسلام درگاهی بابیان اینکه مردم متعدد به دفتر ایشان مراجعه می‌کنند و مردم از کسبه‌ها ناراضی‌اند، خطاب به کسبه‌ی شهر اظهار داشت: جنسی را که از قبل خریده‌اید با همان سود خرید قبل بفروشید، مردم ما از نانوایی‌ها ناراضی‌اند، در وزن نان در کیفیت نان و کنجدی بودن نان، انصاف داشته باشید، خدا شمارا می‌بیند،

وی خطاب به اتاق اصناف افزود:مردم گله‌مندند، اصناف محترم هم نظارت داشته باشد، گرانی‌ها را کنترل کنید و نگذارید یک عده انسان‌های فرصت‌طلب مردم عزیز ما و شهروندان فهیم فشافویه را اذیت و آزار کنند.

شهادت امام جواد علیه‌السلام :

امام‌جمعه حسن‌آباد یادآورشد: شهادت امام جواد(ع) نیز پیش روداریم، معروف‌ترین لقب پیشوای نهم شیعیان «جواد» است. آن رهبر فرزانه را به خاطر جود و عطای فراوانش به این نام خوانده‌اند که برگرفته از نامه‌ای زیبای پروردگار متعال است.

حجت‌الاسلام درگاهی در ادامه افزود: خدمت به مردم و رفع نیازهای آنان در متن زندگی امامان معصوم علیهم‌السلام قرار دارد. امام جواد علیه‌السلام نیز در این عرصه پیشتاز بود. آن بزرگوار می‌فرمود:« ثلاث یُبَلِّغْنَ بِالْعَبدِ رِضْوانَ اللهِ، کَثْرَهُ الاسْتِغْفارِ وَ خَفْضُ الْجانِبِ وَ کَثْرَهُ الصَّدَقَهِ»(۶)؛ انسان با داشتن سه خصلت پسندیده می‌تواند به مقام رضوان و خشنودی الهی برسد: زیاد طلب آمرزش کردن، نرم‌خوئی و مدارا با مردم و زیاد صدقه دادن.

ازنظر امام جواد علیه‌السلام خدمت‌رسانی به مردم، در اثر نزول رحمت الهی بر انسان است و اگر فردی در این عرصه کوتاهی و سهل‌انگاری نماید، ممکن است نعمت‌های الهی را از دست بدهد.

گفتنی است، در هفته گذشته بازرسین فرمانداری ویژه شهرستان ری و اتاق اصناف و نماینده بخشداری فشافویه از نانوایی های شهر حسن آباد و شهرک صنعتی شمس آباد بازدید و طی آن با ۱۷ واحد صنفی نانوایی به دلیل کم فروشی، گران‌فروشی، عدم درج ساعت فعالیت و قیمت مصوب نان، فروش نان بی کیفیت و نان کنجدی اجباری بصورت قانونی برخورد کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »