کد خبر : 10854
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 21:55

اولین پهپاد انتحاری ساخت ترکیه+تصاویر

اولین پهپاد انتحاری ساخت ترکیه+تصاویر
شرکت «رابیت تکنولوژی» ترکیه از یک پهپاد انتحاری جدید به نام «عذاب» رونمایی و اعلام کرد که این پهپاد تمامی مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش کلینی نیوز، به نوشته الجزیره، شرکت «رابیت تکنولوژی» که از ۱۵ سال پیش در عرصه پهپادی فعالیت می‌کند، از دو سال پیش طراحی و ساخت اولین پهپاد انتحاری چندمنظوره ساخت ترکیه را با مزیت‌های فنی مختلف را آغاز کرده است.

به گفته «سلجوق فرات» مدیر تولید این شرکت، پهپاد انتحاری «عذاب» تمامی مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و با دو بال دلتا شکل از سقف پروازی زیاد و ظرفیت بار بالا برخوردار است.

براساس گزارش الجزیره، ساخت این پهپاد انتحاری توسط ترکیه در حالی است که صادرات دفاعی و فضایی ترکیه به کشورهای مختلف در سال گذشته از مرز چهار میلیارد دلار عبور کرد و به گفته اردوغان بیش از دو هزار شرکت دولتی و خصوصی در حوزه صنایع دفاعی فعالیت می‌کنند.

 

 

پهپاد انتحاری «عذاب» ساخت ترکیه اولین نمونه در نیروی هوایی ترکیه به شمار می‌رود که دارای ویژگی‌های مختلف است و می‌تواند به انواع مهمات و سرجنگی‌های پیشرفته ساخت ترکیه و دیگر کشورها مجهز شود که باعث می‌شود پهپاد عذاب امکان ادغام در نیروی هوایی دیگر کشورها را داشته باشد.

قرار است در ماههای پیش رو آزمایش این پهپاد با سلاح‌های جنگی صورت گیرد و از میانه یا اواخر سال جاری وارد خط تولید انبوه شود.

 برد پروازی این پهپاد انتحاری به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و می‌تواند با سرعتی بیش از ۲۷۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاعی بین ۳۰۰ تا سه هزار متری پرواز کند.

الجزیره گزارش کرد که طبق گزارش‌های بین‌المللی شاکله این پهپاد انتحاری به پهپادهای ایرانی «شاهد ۱۳۶» شباهت دارد. اما یک منبع در شرکت «رابیت تکنولوژی» به الجزیره گفت که ساختار این پهپاد انتحاری با پهپادهای انتحاری ایرانی متفاوت است، هرچند بال هر دو به شکل دلتا است، اما از نظر ساختار، طراحی و کاربری با هم متفاوت هستند که بر روی ویژگی‌های بسیاری مانند سرعت و مصرف سوخت تاثیر می‌گذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »