کد خبر : 15698
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 8:44

انگلیس و آلمان خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شدند

انگلیس  و آلمان خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شدند
دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس و آنالنا بربوک، همتای آلمانی او بر «نیاز فوری» برای دستیابی به «آتش بس دائمی» در غزه تاکید کردند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه،  وزرای خارجه انگلیس و آلمان روز شنبه در یادداشتی مشترک در روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» با اشاره به کشتار تعداد زیادی از غیرنظامیان، خواستار برقراری آتش‌بس پایدار در غزه شدند.

در مقاله مشترک دیوید کامرون و آنالنا بائربوک آمده است: «ما معتقد نیستیم که درخواست برای آتش‌بس فوری و فراگیر تنها راه پیشرفت است، بلکه امیدواریم که این آتش‌بس دائمی شود.»

به گزارش ایندیپندنت آنها نوشتند: «هدف ما صرفاً این نیست که همین امروز جنگ پایان یابد، بلکه نیازمند صلحی هستیم که برای روزها و سال‌ها پایدار باشد. بنابراین ما از آتش‌بسی حمایت می‌کنیم که پایدار باشد… این یک واکنش قابل درک به رنجی عمیق است و ما در این دیدگاه مشترک هستیم که این درگیری نمی‌تواند ادامه یابد.»

اما در بخش دیگری از این یادداشت بدون اشاره به ۷۵ سال اشغال سرزمین، ترور رهبران و قتل عام مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، نویسندگان سعی می‌کنند حماس را مقصر جنایت روزهای اخیر صهیونیست‌ها جلوه داده و با «وحشیانه» خواندن عملیات مقاومت اسلامی فلسطین، خواستار خلع سلاح حماس شدند.

به گزارش دویچه وله آلمان در گزارشی از ارائه پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس به سازمان ملل توسط امارات خبر داد.

این پیش‌نویس قبل از هر چیز خواستار تسهیل شرایط ترابری به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه است.

پیش از این نیز هجوم شهرک‌نشینان به بخش‌هایی از کرانه باختری توسط دولت‌ها و سازمان‌های غربی به‌شدت محکوم شده بود.

روز جمعه اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور اروپایی به همراه کانادا و استرالیا با صدور بیانیه‌ای مشترک، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به کرانه باختری را با ادبیاتی شدیداللحن محکوم و تأکید کردند که چنین تحولاتی چشم‌انداز صلح پایدار در منطقه را تهدید می‌کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه گذشته با اکثریت قاطع به قطعنامه‌ای رای داد که خواستار آتش‌بس در غزه شده بود، اما انگلیس از رای‌گیری خودداری کرد.

دیوید کامرون از اعضای حزب راست‌گرای محافظه‌کار انگلیس و آنالنا بائربوک از رهبران حزب چپ‌گرای اتحاد سبزهای آلمان، هر دو نیز با ذکر این موضوع، نوعی اشتراک و ائتلاف نمادین دو حزب اروپایی مخالف، علیه تداوم جنگ در غزه را نمایش دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.