کد خبر : 8479
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 8:40

انفجار مرگبار در اقلیم کردستان

انفجار مرگبار در اقلیم کردستان
سرویس مبارزه با تروریسم اقلیم خودمختار کردستان اعلام کرد که به واسطه انفجار یک خودرو در شهر اربیل در شمال عراق یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش کلینی نیوز، در بیانیه این سازمان آمده است که این خودرو به واسطه یک وسیله انتحاری متصل شده به ماشین منفجر شد؛ انفجاری که در جریانش راننده کشته و دو زن و دو کودک زخمی شدند. به نوشته خبرگزاری الجزیره، سازمان مبارزه با تروریست اعلام کرده که تحقیقات درباره این حادثه اغاز شده است.

همزمان خبرگزاری کردستان ۲۴ با تایید خبر وقوع این انفجار در منطقه سربستی اربیل اعلام کردند که آتش نشان ها خود را به محل حادثه رساندند تا بتوانند حریق را خاموش کنند.

در این میان یکی از مقام های حزب اتحادیه میهنی کردستان که  نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که راننده کشته شده، هاوکار عبدالله رسول نام دارد و دو زن مجروح  نیز همسر و خواهر رسول بودند.

به گفته این مقام رسول سرهنگ عالی رتبه فعال در سرویس مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی بود.

امید خوشناو، استاندار اربیل، به سوران خاطری، خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در اربیل، گفت که نیروهای امنیتی عصر جمعه دو فرد متهم به دست داشتن در این اقدام «تروریستی و برنامه‌ریزی‌ شده» را دستگیر کرده‌اند.

استاندار اربیل جزئیات بیشتری ارائه نداد.

منطقه اقلیم واقع در شمال عراق از دیرباز به عنوان منطقه ای باثبات در کشوری درگیر جنگ و ویرانی قرار دارد هرچند پس لرز های درگیری های عراق دامن این منطقه را هم گرفته است.

فعلا دلیل این انفجار مشخص نیست و هیچ گروهی نیز مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

این منطقه محل استقرار چندین سازمان غیر دولتی بین المللی است و زیرساخت ها و پروژه های خود را با سرعت بیشتری نسبت به سایر بخش های عراق توسعه داده است.

با این همه این منطقه به لحاظ ژئوپلتیکی محل مورد مناقشه های بسیاری قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.