کد خبر : 5815
تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 16:02

انفجار در یک مدرسه دینی در ننگرهار ۱۰ زخمی بر جای گذاشت

انفجار در یک مدرسه دینی در ننگرهار ۱۰ زخمی بر جای گذاشت

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، مقامات امنیتی طالبان از زخمی‌شدن ۱۰ دانش‌آموز یک مدرسه دینی در روستای شهباز‌خیل ولسوالی رودات ولایت ننگرهار در شرق افغانستان خبر دادند. خبرگزاری «باختر» وابسته به طالبان، شنبه ۱۱ سرطان (تیر) به نقل از یک منبع امنیتی این گروه در ننگرهار اعلام کرد که در این حادثه

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، مقامات امنیتی طالبان از زخمی‌شدن ۱۰ دانش‌آموز یک مدرسه دینی در روستای شهباز‌خیل ولسوالی رودات ولایت ننگرهار در شرق افغانستان خبر دادند.

خبرگزاری «باختر» وابسته به طالبان، شنبه ۱۱ سرطان (تیر) به نقل از یک منبع امنیتی این گروه در ننگرهار اعلام کرد که در این حادثه ۱۰ دانش‌آموز مدرسه دینی بر اثر انفجار بمبی که در داخل این مدرسه جاسازی شده بود، زخمی شدند.

اغلب مدارس دینی در افغانستان، شبانه‌روزی‌اند و طلبه‌ها در خوابگاه مدرسه اقامت دارند. به گفته منابع آگاه، طلبه‌های زخمی‌شده در حادثه مدرسه دینی که اغلب نوجوانان‌اند، به بیمارستان محلی منتقل شده‌اند و تا‌کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله به این مدرسه دینی را به عهده نگرفته است.

همزمان با برگزاری نشست علمای طالبان در کابل، سه انفجار در افغانستان رخ داده و پیرامون خیمه لوی جرگه نیز صحنه درگیری‌های مسلحانه‌‌ای بود.

این در حالی است که نبرد پنهان طالبان و داعش نیز هر از چند گاهی به‌ویژه در استان‌های جنوب شرقی افغانستان، تلفاتی بر جای می‌گذارد.

ننگرهار ازجمله خاستگاه‌های داعش در افغانستان شناخته می‌شود. مسئولان محلی طالبان در استان ننگرهار صبح جمعه ۱۰ تیر مدعی شدند که پنج عضو گروه داعش در این استان، پنجشنبه‌شب بر اثر انفجار بمبی که خودشان ساخته بودند، کشته و سه داعشی دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.