کد خبر : 3705
تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 8:23

انفجار در هتل معروف و تاریخی هاوانا؛ ۲۲ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت

انفجار در هتل معروف و تاریخی هاوانا؛ ۲۲ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت
این هتل که یادگار قرن نوزدهم هاوانا بود یکی از پاتوق‌های افراد معروف بود و کسانی چون مدونا، بیانسه، میک جگر و همچنین باراک اوباما در آن اقامت کرده بودند

به گزارش کلینی نیوز، مقام‌های هاوانا نشت گاز را علت وقوع این انفجار مهیب در هتل ۵ ستاره ساراتوگا در پایتخت کوبا عنوان کرده‌اند. در جریان این انفجار دست کم ۲۲ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش بی بی سی، این هتل تاریخی ۵ طبقه که در دوران شیوع کرونا تعطیل و مشغول نوسازی بود بنا داشت از چهار روز دیگر بازگشایی شود. اما اکنون دست کم بخش بیرونی آن به کلی تخریب و به نظر غیر قابل ترمیم شده است.

عملیات نجات برای پیدا کردن کسانی که احتمالا زیرآوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد و آنها که مجروح شده بودند هم به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.

 شاهدان عینی مشاهده یک ابر بزرگ متشکل از دود سیاه و توده‌ای از گرد و خاک که به سرعت به اطراف پاشیده شد را روایت کرده‌اند.

میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهوری کوبا، شخصا به محل حادثه رفته که تنها کمی با ساختمان کنگره این کشور فاصله دارد. او گفته: «این انفجار بمب یا ناشی از یک حمله نبوده، بلکه تنها نتیجه یک سانحه تاسف‌بار بوده است».

تخریب یکی از هتل‌های تاریخی هاوانا، همزمان با تلاش‌های صنعت توریسم این کشور برای جبران خسارات ناشی از کرونا صورت گرفت.

resized 874989 722

هتل ساراتوگا در دوران کسادی و قرنطینه‌های کرونا مشغول نوسازی و تعمیرات اساسی بود.

این هتل که یادگار قرن نوزدهم هاوانا است یکی از پاتوق‌های افراد معروف بود و کسانی چون مدونا، بیانسه، میک جگر و همچنین باراک اوباما در آن اقامت کرده بودند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.