کد خبر : 20309
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1403 - 8:26

انصار الله یمن حمله به یک تاسیسات نفتی در مأرب را رد کرد

انصار الله یمن حمله به یک تاسیسات نفتی در مأرب را رد کرد
انصار الله یمن، تلاش برای هدف قرار دادن تاسیسات نفتی حیاتی در استان مأرب در مرکز یمن را تکذیب کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری  آناتولی، این در حالی است که دولت غیرقانونی و مورد حمایت عربستان در یمن ادعا کرده بود که انصار الله طی حمله ای پهپادی، یک تاسیسات نفتی حیاتی را هدف قرار داده است.

هشام شرف الدین، وزیر ارتباطات دولت انصار الله، اتهام دولت یمن مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات نفتی صافر در مأرب را رد کرد.

وی افزود که هدف از این اتهام، بدنام کردن دولت وفاق ملی در صنعاء در چارچوب کارزار رسانه ای علیه دولت انقلاب و منتخب یمن است.

شرف الدین، گفت که انصار الله رویکرد واضحی در حفاظت از ملت و توانمندی های آن اتخاذ کرده و با وجود همه سختی ها و چالش ها به تلاش ها برای تامین نیازهای اساسی شهروندان ادامه می دهد.

بیش از دو سال است که یمن شاهد آرامش در جنگی بوده است که حدود ۱۰ سال پیش بین نیروهای وفادار به دولت غیرقانونی تحت حمایت ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان سعودی  اشغالگر و نیروهای حوثی  موسوم به انصارلله که طی یک رفرندام  در یمن به قدرت رسیدند آغاز شد. از ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴، استان ها و شهرها، از جمله پایتخت، صنعا (شمال) را تحت کنترل  دولت منتخب و قانونی یمن به نام انصارالله است.

استان مارب در مرکز یمن و در شمال شرق شهر صنعا قرار دارد و ۱۷۳ کیلومتر از پایتخت یمن دور است، مساحت استان مارب بیش از ۱۷ هزار کیلومتر مربع است و حدود یک و دو دهم درصد جمعیت یمن یعنی چیزی در حد بیش از ۳۷۰ هزار نفر در این استان زندگی می کنند.

استان مارب از چهارده شهرستان تشکیل شده که بزرگترین آن شهر مارب است.

استان مارب اولین استان یمن بود که در آن اکتشاف نفت صورت گرفت، این استان از منابع نفتی و گازی بسیاری برخوردار است که این منابع علاوه بر تامین نیاز یمن، به خارج از این کشور هم صادر می شود.

گفتنی است، تاسیسات نفتی صافر در مأرب یکی از مهمترین تاسیسات نفتی یمن است و تحت کنترل دولت غیرقانونی یمن که تحت حمایت عربستان است که قبلا صادراتی نفتی به رژیم صهیونیستی داشته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.