انتقاد صریح از ابزاری شدن صلح جهانی
انحراف جایزه صلح نوبل و ناکامی در تجلیل از مستضعفین؛ پیشنهاد تأسیس جایزه جهانی شهید نصرالله

به گزارش کلینی نیوز، وی پیشنهاد تأسیس «جایزه جهانی شهید نصرالله» را به عنوان یک آلترناتیو الهی، مردمی و تمدنی برای تجلیل از آزادگان و مجاهدان واقعی صلح و مقاومت مطرح کرد.
پیروزی مقاومت و آشکار شدن بحران راهبردی رژیم صهیونیستی
تحلیل آیتالله کعبی با تأکید بر تحولات اخیر غزه آغاز میشود؛ جایی که ملت فلسطین و مقاومت اسلامی توانستند پس از دو سال جنایت جنگی و نسلکشی، توقف تجاوز را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند.
وی با استناد به تحلیلهای راهبردی، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نتوانست شکست سنگین اطلاعاتی، سیاسی، حیثیتی، امنیتی و نظامی ناشی از «طوفان الاقصی» را ترمیم کند.

حماس امروز قویتر و مؤثرتر از هر زمان دیگر است، در حالی که رژیم اشغالگر با وجود جنایات بیسابقه، ناچار به مذاکره با مقاومت برای آزادی اسیران شد. این امر، رژیم را در مسیر بحرانهای راهبردی، اجتماعی و روانی قرار داده است.
انحراف جایزه صلح نوبل: ابزاری برای نظام سلطه
بخش اصلی یادداشت به نقد جایزه صلح نوبل اختصاص دارد. آیتالله کعبی تصریح کرد که جایزه صلح نوبل، با بیش از ۱۰۵ دوره، از مسیر عدالت منحرف شده و به ابزاری تبلیغاتی برای نظام استکباری جهانی و صهیونیسم بینالملل تبدیل گشته است.
ایشان تأکید کردند که این جایزه به کسانی اعطا میشود که مستقیماً در جنگ، اشغال، محاصره یا سرکوب نقش داشتهاند. از هنری کیسینجر و شیمون پرز تا باراک اوباما و آنگ سان سوچی (که رهبر معظم انقلاب نیز پیشتر بیرحمی او را محکوم کرده بودند)، فهرست برندگان سندی بر انحراف جایزه صلح نوبل است.
اعطای جایزه امسال به ماریا کورینا ماچادو، سیاستمدار ونزوئلایی طرفدار رژیم صهیونیستی و مخالف دولت قانونی کشورش، توسط آیتالله کعبی، نه تجلیل از صلح، بلکه «تثبیت پروژه براندازی، تحقیر ملتها و مشروعسازی اشغال» توصیف شد.
پیشنهاد راهبردی: تأسیس جایزه جهانی شهید نصرالله
در پاسخ به این انحراف آشکار، آیتالله کعبی پیشنهاد تأسیس جایزه جهانی شهید نصرالله را مطرح کرد. هدف از این جایزه، تجلیل از آزادگان واقعی و مجاهدانی است که:
- در میدان نبرد، اشغال را عقب میزنند.
- حقیقت را از دل آوار روایت میکنند.
- جهاد تمدنی را در جبهههای مختلف پیش میبرند.
ویژگیهای راهبردی این جایزه عبارتند از:
- الهی بودن: مشروعیت آن الهی است، نه از نهادهای سیاسی و رسانهای غربی.
- مردمی بودن: از دل ملتهای مظلوم برمیخیزد و با دعا، اشک و فریاد مردم اهدا میشود.
- تمدنی بودن: نشانه آغاز مرحلهای جدید در تاریخ امت اسلامی است که در آن عدالت طلوع میکند.
- روایتساز بودن: صدای مظلومان را بلندتر ساخته و روایت مقاومت را جهانی میکند.
- راهبردی بودن: پاسخی راهبردی به انحراف جایزه صلح نوبل و تحریف مفهوم عدالت است و به آزادگان واقعی تعلق میگیرد.
به باور آیتالله کعبی، جایزه جهانی شهید نصرالله نه صرفاً یک تقدیر، بلکه حرکتی در مسیر جهاد تمدنی، رسانهای و ایمانی و تجسم وعده الهی ﴿إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ﴾ است.
برچسب ها :ایران ، جایزه جهانی شهید نصرالله ، جایزه نوبل
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰