کد خبر : 10669
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 - 8:17

انتقال بازیکنان زن افغان به بریتانیا؛کذب بود

انتقال بازیکنان زن افغان به بریتانیا؛کذب بود
بررسی‌ها نشان می‌دهد که گروهی از زنان فوتبالیست افغان که در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی از پاکستان به بریتانیا منتقل شدند، برخلاف ادعاهای مطرح‌شده بازیکنان رده بالای این رشته ورزشی نبودند.

به گزارش کلینی نیوز، در مجموع ۱۳۰ نفر که شامل ۳۵ فوتبالیست زن می‌شد از بیم حکومت طالبان به بریتانیا مهاجرت کردند.

اکنون گزارش تحقیقی شبکه خبری بی‌بی‌سی جهانی نشان داده که شماری از این زنان، برخلاف ادعاها بازیکنان ملی و منطقه‌ای رده بالای فوتبال افغانستان نبودند.

به گزارش یورونیوز، شماری از مسئولان پیشین، بازیکنان و مربیان تیم‌ها گفته‌اند که ۱۳ نفر از زنان انتقال داده شده به بریتانیا، عضو تیم فوتبالی که ادعای حضور در آن را داشتند نبودند.

بسیاری از زنان فوتبالیست در افغانستان به دنبال به قدرت رسیدن طالبان نگران برخوردهای خشونت‌‌بار این گروه به دلیل حضورشان در میادین ورزشی بودند.

در همین راستا وزارت کشور بریتانیا به ویژه پریتی پتل، وزیر کشور دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین، از سیاست کمک به خروج زنان فوتبالیست افغان پس از سقوط کابل به دست طالبان در تابستان سال ۲۰۲۱ حمایت می‌کرد.

وزارت کشور بریتانیا در آن زمان این سیاست را نشاندهنده «تعهد» لندن به «اقامت افغان‌های در معرض تهدید» در بریتانیا می‌دانست.

مسئول یکی از بنیادهای خیریه که به خروج افغان‌ها از کابل کمک کرده، بر این باور است که وزارت کشور بریتانیا در زمینه کنترل مدارک زنانی که با هواپیما به این کشور منتقل شدند ضعیف عمل کرده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.