کد خبر : 3337
تاریخ انتشار : شنبه 3 اردیبهشت 1401 - 8:05

انتقاد پلیس از تبلیغ فروش سلاح در سایت‌های مجوزدار

انتقاد پلیس از تبلیغ فروش سلاح در سایت‌های مجوزدار

به گزارش کلینی نیوز، سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محتوای برخی از تبلیغات منتشر شده در برخی از سایت‌ها اظهارکرد: متاسفانه در مواردی شاهد این بودیم که تبلیغات نامناسبی در برخی از سایت‌ها که بعضی از آنها دارای مجوز هم هستند، منتشر می‌شود. تبلیغاتی مانند فروش چاقو، سلاح سرد، شبه سلاح، فشنگ، مسائل

به گزارش کلینی نیوز، سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محتوای برخی از تبلیغات منتشر شده در برخی از سایت‌ها اظهارکرد: متاسفانه در مواردی شاهد این بودیم که تبلیغات نامناسبی در برخی از سایت‌ها که بعضی از آنها دارای مجوز هم هستند، منتشر می‌شود. تبلیغاتی مانند فروش چاقو، سلاح سرد، شبه سلاح، فشنگ، مسائل غیراخلاقی و … که لازم است بر این موارد نظارت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه چنین تبلیغاتی یک اقدام خلاف قانون و مجرمانه است، درباره اینکه آیا پلیس بنا دارد تا با این موارد برخوردکند یا خیر؟ گفت: ببینید قرار نیست ما نظارتی کنیم، بلکه خود صاحبان و مالکان این سایت‌ها و نهادهای مسئول در این زمینه باید نظارت کرده و جلوی چنین تبلیغاتی را بگیرند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: برای سایتی که از مجاری قانون مجوز گرفته و فعال است، واضح و مبرهن است که تبلیغ فروش سلاح، فشنگ، مسائل ضد اخلاقی و … در آنها غیرقانونی و مجرمانه است.

رحیمی با بیان اینکه پلیس هم در این زمینه به وظایف خود عمل می‌کند، اظهارکرد: اما باید توجه داشته باشید که خود مالک و مسئول سایت و نهادهای مربوطه باید نظارت کنند و با موارد خلاف و مجرمانه برخورد کنند.

 اخیرا مأموران پلیس پایتخت تعدادی سلاح سرد و چاقوهای غیرمتعارف را از فردی کشف کرده‌اند که محصولات خود را در برخی از سایت‌های دارای مجوز تبلیغ کرده بود.

در ایران قوانین سفت و سختی برای حمل و مالکیت سلاح گرم وجود دارد. این نوع سلاح فقط در اختیار نیروهای نظامی، انتظامی و نیروهای مسلح امنیتی و افرادی است که در شرایط خاص مجوز حمل سلاح دریافت می‌کنند.

در سایت‌های داخلی و سایت‌های پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام آگهی‌هایی برای فروش سلاح سرد و گرم از جمله چاقو، قمه و فشنگ دیده شده است.

آقای رحیمی آبان سال پیش درباره افزایش سلاح های گرم در تهران هشدار داده و گفته بود “متاسفانه حجم سلاح در پایتخت مقداری زیاد شده است.” او گفته بود در این باره گزارشی برای مسئولان فرستاده شده است.

آمار رسمی در مورد این که چه مقدار سلاح در دست مردم است، وجود ندارد. حمل سلاح و نگهداری آن در ایران غیر قانونی است و افرادی که سلاح می‌خرند آن را پنهان می‌کنند.

روزنامه جوان، سال پیش در گزارشی نوشت که در سایت‌هایی، عکس‌های اسلحه‌ها با قیمت، مدل، سال ساخت و نوع کالیبر سلاح‌ها در دسترس است.

خبرگزاری ایسنا می‌گوید اخیرا مأموران پلیس تهران تعدادی سلاح سرد و چاقوهای غیرمتعارف را از فردی کشف کردند که محصولات خود را در برخی از سایت‌های دارای مجوز تبلیغ کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.