کد خبر : 15799
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 9:45

انتقاد وزیر خارجه طالبان از معیارهای دوگانه جامعه جهانی

انتقاد وزیر خارجه طالبان از معیارهای دوگانه جامعه جهانی
وزیر خارجه طالبان:ما در عصر بزرگترین تناقض‌ها به سر می‌بریم، در جهانی که کشورها به خاطر نقض جزئی حقوق انسانی ... مورد تحریم‌ها قرار می‌گیرند» اما همزمان «نسل کشی بی‌وقفه یک ملت» در جنگ مورد کوچکترین ایراد قرار نمی‌گیرد.

به گزارش کلینی نیوز، وزیر خارجه طالبان در تهران روز شنبه ۲ آذر در کنفرانس بین‌المللی در خصوص فلسطین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در طول دو ماه گذشته علیه مردم غزه اظهار کرد: تاکنون بر اساس این جنایت‌ها بیش از ۲۰ هزار نفر انسان کشته شده است که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

آقای متقی گفت: «ما در عصر بزرگترین تناقض‌ها به سر می‌بریم، در جهانی که کشورها به خاطر نقض جزئی حقوق انسانی … مورد تحریم‌ها قرار می‌گیرند» اما همزمان «نسل کشی بی‌وقفه یک ملت» در جنگ مورد کوچکترین ایراد قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: حکومت طالبان مبارزات فلسطینی‌ها را «امری مشروع و قانونی می‌داند» و تا زمانی که قضیه فلسطین به راه‌حل دائمی برسد و «در محدود توانایی خویش آماده همراهی» در این زمینه است. در حال حاضر به نوعی شاهد نسل کشی در غزه هستیم،

او افزود: «آیا نظم کنونی جهانی که اساس آن بعد از جنگ جهانی دوم گذاشته شد، با وجود این همه تناقضات، پاسخگوی نظام انسانی در قرن ۲۱ است؟» و به گفته او با «معیارهای دوگانه و چندگانه» تغییر در نظم جهانی «حتمی است».

وزیر خارجه طالبان افزود: «خیلی مسخره است وقتی دیده می‌شود کشور من، افغانستان پس از بیشتر از چهار دهه تهاجمات کشورهای بیگانه، جنگ و هرج و مرج، وقتی به سوی امنیت و ثبات گام برمی‌دارد با بکارگیری حقوق بشر مورد تحریم‌ها قرار می‌گیرد.»

او افزود که یک افغان‌ چگونه می‌تواند با این «معیار دوگانه همسو باشد»، و حکومت طالبان «امروز درد و رنج مردم مسلمان فلسطینی را با دل و جان حس می‌کند.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »