کد خبر : 1900
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردین 1398 - 15:23

انتقاد شدید یک فعال محیط زیست منطقه فشافویه به اظهارات اخیر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری

انتقاد شدید یک فعال محیط  زیست منطقه فشافویه به اظهارات اخیر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: بارش های مناسب هفته های اخیر در استان تهران باعث شد تا تالاب های عشق آباد و قنبر آباد در جنوب پایتخت با وسعت 150 هکتار به طور کامل آبگیری شوند.

 

به گزارش کلینی نیوز، زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تالاب قنبرآباد با وسعت ۱۰۰ هکتار در بخش حسن آباد فشافویه و تالاب عشق آباد با وسعت ۵۰ هکتار در بخش قلعه نوی ری توسط رودخانه ها و روان آب های جاری به طور کامل آبگیری شدند.
وی تصریح کرد: آب این تالاب ها توسط رودخانه های کن و سرخه حصار تامین می شود و این رودخانه ها نیز در پی بارش های اخبر کاملا پر آب بودند.

96569856

 نوشته فعال محیط زیست در منطقه فشافویه

روح الله قنبری فعال محیط زیست منطقه فشافویه ضمن انتقاد شدید به سخنان عبادتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، در گفتگویی با خبرنگار کلینی نیوزگفت: کل تالاب قنبرآباد به ده هکتار می رسد، چنانچه محدوده آبگیری فعلی تالاب را محاسبه کنیم به یک هکتار هم نمی رسد.

وی در فضای مجازی زادگاه من می نویسد: من نمیدانم این بیش از صد هکتار تالاب از کجا اومده

تالاب عشق آباد در ۲۵ کیلومتری جنوب شهرری، تالاب قنبرآباد در بخش فشافویه حسن آباد و تالاب بند علیخان در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان ورامین از تالاب های جنوب پایتخت به شمار می روند که بارش های بی سابقه باران طی روزهای گذشته و ورود حجم زیادی از آب به مناطق جنوبی تهران باعث آبگیری کامل این تالاب ها شد.
تالاب های جنوب تهران چندین سال است که در حسرت آب بودند، کارشناسان و مسئولان ارمغان تشنگی این تالاب ها را طوفان های گرد و غبار برای پایتخت پیش بینی کرده بودند و زنگ خطر تشدید آلودگی هوای تهران را به صدا در آورده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.