کد خبر : 8837
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401 - 22:29

انتقاد شدید تیم ملی استرالیا از نقص حقوق همجنس‌گرایان در کشور قطر

انتقاد شدید تیم ملی استرالیا از نقص حقوق همجنس‌گرایان در کشور قطر
بازیکنان تیم ملی فوتبال استرالیا، در آستانه شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، با انتشار ویدیویی ضمن انتقاد از میزبان این مسابقات، نقض قوانین حقوق بشر هم جنس گرایان در کشور قطر را محکوم کردند.

به گزارش کلینی نیوز، در شرایطی که تنها سه هفته تا شروع مسابقات جام جهانی باقی مانده است، اتحادیه فوتبال استرالیا در بیانیه‌ای که همراه با ویدیوی کوتاهی از صحبت‌های ۱۶ بازیکن این تیم منتشر کرد، ضمن انتقاد صریح از نقض قوانین حقوق بشر و روابط همجنس‌گرایان در کشور مسلمان قطر، تاکید کرد که نمی‌توان استثمار کارگران مهاجر در سال‌های اخیر برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های برگزاری مسابقات جام جهانی در این کشور را نادیده گرفت.

در بیانیه این اتحادیه آمده است که استرالیا، خواستار ادامه مسیر اصلاحات در کشور قطر است: «ما پیشرفت قابل توجه و اصلاحات قانونی در قطر در طی سالیان اخیر برای به رسمیت شناختن حقوق کارگران این کشور را به رسمیت می‌شناسیم و ذی‌نفعان را به ادامه این مسیر اصلاحی تشویق می‌کنیم.»

امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، روز سه‌شنبه گفته بود اگرچه برخی انتقادات در طی این مدت سازنده بوده است اما برخی از این صحبت‌ها دارای استاندارد دوگانه و جعل واقعیت است.

امیر قطر با بیان اینکه هیچ یک از دیگر میزبانان مسابقات جام جهانی این چنین مورد حمله و انتقاد واقع نشده بودند، انتقادات مداوم از قطر را یک “کمپین بی‌سابقه” علیه این کشور خواند.

کشور مسلمان قطر، میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، نخستین کشور از خاورمیانه است که میزبانی این رویداد بین‌المللی را در پیش خواهد داشت.

هم جنس گرایی در دین اسلام مذموم شناخته شده است و اشد مجازات برای آن تعیین شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.