کد خبر : 8848
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401 - 18:19

انتقاد رئیس جمهور روسیه از ترور سردار سلیمانی+ فیلم

انتقاد رئیس جمهور روسیه از ترور سردار سلیمانی+ فیلم
رئیس‌جمهور روسیه از اقدام آمریکا در ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انتقاد کرد.

 به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس والادای گفت که نظم لیبرال غربی عامل افزایش بی‌نظمی است. او گفت روسیه نمونه کشوری است که مذاهب و فرهنگهای مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند.

او در بخشی از اظهاراتش در انتقاد از نظم غربی گفت که غرب، سردار سلیمانی را به قتل رساند، در حالی که او در کشورش مقام رسمی بود. پوتین گفت غرب نه تنها این موضوع را انکار نکرد بلکه به آن افتخار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری ارمنستان، پوتین گفت: »آنها سلیمانی، ژنرال ایرانی را کشتند. [در نظم غربی] شما می‌توانید با سلیمانی هر جور می‌خواهید رفتار کنید؛ هر جور می‌خواهید، در صورتی که او مقام رسمی کشوری دیگر است.»

وی اضافه کرد: «آنها او را در خاک یک کشور ثالث کشتند و گفتند “بله ما کشتیم.” این کارهای برای چیست؟ ما کجا زندگی می‌کنیم؟»

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

این اقدام آمریکا واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی به همراه داشت. «اَگنِس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان سال گذشته جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را غیرقانونی خوانده بود.

کالامارد در گزارشی ضمن رد کردن ادعاهای مقامات آمریکایی درباره دلیل ترور سردار سلیمانی، نوشت واشنگتن نتوانسته مدارک کافی برای توجیه دلیل انجام این حمله ارائه کند.

در عراق، پارلمان این کشور دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا طرحی را به تصویب رساند که خواستار اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور بود.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.