کد خبر : 20702
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1403 - 15:05

انتشار ویدئو و تصاویر لحظه شلیک موشک هایپرسونیک از یمن به یافا+فیلم

انتشار ویدئو و تصاویر لحظه شلیک موشک هایپرسونیک از یمن به یافا+فیلم
موشک فلسطین۲ از نوع دو مرحله ای سوخت جامد است و با توجه به مشخصات اعلام شده برای این موشک، قادر به عبور از کلیه سامانه‌های دفاع ضد موشکی صهیونیست‌ها خواهد بود.

به گزارش کلینی نیوز، انصارالله یمن در عملیاتی که “یافا” نامگذاری شده بود منطقه ای به همین نام در مرکز تل آویو در قلب سرزمین های اشغالی را هدف حمله خود قرار داد؛ پدافند هوایی رژیم صهیونیستی از مقابله موثر با این موشک ناتوان بوده و بر اثر اصابت موشک های پدافندی شلیک شده در آسمان تل آویو چندین نقطه دیگر این شهر نیز دچار آسیب و آتش سوزی شده بود.

یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن روز گذشته اعلام کرده بود موشک شلیک شده از نوع هایپرسونیک بوده و مدت زمان ۱۱ و نیم دقیقه تا مقصد پرواز کرده است و بر اثر شلیک این موشک و ناتوانی دفاع هوایی صهیونیست ها در رهگیری آن ۲ میلیون نفر از ساکنین سرزمین های اشغالی ناچار به فرار به سمت پناهگاه ها شدند.

در ماه ژوئن ۲۰۲۴ میلادی نیز یک موشک بالستیک دیگر ارتش یمن که به سمت بندر ایلات شلیک شده بود “فلسطین” نام گرفته بود که ۱۸۰۰ کیلومتر برد داشت و حالا موشک فلسطین۲ نسخه ای با برد و سرعت بیشتر بوده که توانایی شکست هر سامانه پدافندی در دنیا را دارد.

موشک فلسطین۲ از نوع هایپرسونیک بوده که بردی حدود ۲۱۵۰ کیلومتر و بیشینه سرعتی حدود ۱۶ ماخ دارد که با توجه به زمان اعلام شده ۱۱ و نیم دقیقه ای برای رسیدن موشک به برد ۲۰۴۰ کیلومتری این موشک سرعت میانگینی حدود ۹ ماخ دارد.

پزشکیان: ایران به یمن موشک هایپر سونیک ارسال نکرده است

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره درباره ارسال موشک از ایران به یمن گفت: رفتن یک انسان به یمن یک هفته طول می‌کشد این موشک چطور رفته آنجا!

وی در پاسخ به این مساله که ایران نیز هایپر سونیک دارد، افزود: ما از آن موشک نداریم که در اختیار یمن قرار بدهیم.

پزشکیان تصریح کرد: غرب می‌داند که ایران اصلا نمی‌تواند موشک به یمن ارسال کند؛ ما قدرت موشک داریم اما اینکه ما به یمن موشک بدهیم خیر. یمن قبل از جنگ تکنولوژی ساخت موشک را یاد گرفته بود و تولید می‌کرد.

در حال حاضر ایران و ترکیه اقدام به تولید  موشک مافوق صوت کرده بودند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.