کد خبر : 524
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 21:14

امیرعبداللهیان: تبادل زندانیان ما می‌توانیم این کار را فورا انجام بدهیم

امیرعبداللهیان: ایران برای تبادل زندانی با آمریکا آماده است

امیرعبداللهیان: ایران برای تبادل زندانی با آمریکا آماده است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در سخنرانی‌اش در یکی از نشست‌های کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که تهران برای تبادل زندانی با واشنگتن آماده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، آقای امیرعبداللهیان کفت: «ما معتقدیم که تبادل زندانیان یک مساله بشردوستانه است … این موضوع به توافق هسته‌ای ارتباط ندارد. ما می‌توانیم این کار را فورا انجام بدهیم.»

وزیر خارجه ایران همچنین افزود که اگر مذاکرات احیای برجام در وین به نتیجه نرسد، مسئولیت این شکست بر عهده قدرت‌های جهانی خواهد بود.

روز پنج‌شنبه خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که بر اساس پیش‌نویس اولیه توافق مذاکرات وین، آزاد‌سازی زندانیان غربی در ایران و آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران، از جمله نخستین گام‌های احیای برجام خواهند بود.
رویترز به نقل از سه دیپلمات مطلع از مذاکرات نوشته بود که در متن پیش‌نویس این توافق ۲۰ صفحه‌ای به گام‌های تدریجی اشاره شده که با تائید طرف‌های این توافق، گام اول آن شامل تعلیق غنی‌سازی بالای پنج درصد توسط ایران است.

 ایران خیلی سریع این گزارش را تکذیب کردند.
از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا و ابراز تمایل این کشور برای بازگشت به برجام، مساله آزادی شهروندان این کشور که در ایران زندانی هستند، مدام به عنوان یکی از خواسته‌های واشنگتن مطرح شده است.
در سه روز اخیر اظهارنظرهای مختلفی در ارتباط با نزدیک بودن توافق میان ایران و گروه ۵+۱ مطرح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.