کد خبر : 1964
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 18:10

امکانات آموزشی رفاهی شهرداری تهران در خدمت زندانیان فشافویه

امکانات  آموزشی رفاهی شهرداری تهران در خدمت زندانیان فشافویه
شهردار تهران در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ از ساخت ایستگاه مترو ، فرهنگسرا و ایستگاه آتش‌نشانی برای این مجموعه خبر داد

به گزارش کلینی نیوز به نقل از زندان فشافویه محل نگهداری تعداد زیادی از محکومان قضایی استان تهران است اما فاصله حدود ۳۰ کیلومتری آن از شهر و کمبود برخی از امکانات مورد نیاز، مشکلاتی را برای محکومان، خانواده زندانیان و کارکنان این مجموعه ایجاد کرده است.
شهردار تهران در بازدید از مجموعه ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه، ضمن تأکید بر حمایت شهرداری از خانواده‌های زندانیان، از احداث ایستگاه متروی ندامتگاه و ایجاد فرهنگسرا و ایستگاه آتش‌نشانی در محوطه این مجموعه خبر داد.
به‌گزارش همشهری، علیرضا زاکانی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت‌گرفته در بخش‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی در این ۲ مرکز گفت: لازم است با تمام امکانات شهری برای حمایت از خانواده‌های زندانیان تلاش کنیم.
علیرضا زاکانی ادامه داد: زندان جزء جدایی‌ناپذیر جامعه است و موجب برقراری نظم و امنیت شهروندان می‌شود.
زاکانی همچنین گفت: کمک‌های آموزشی و فرهنگی در اختیار زندانیان به‌ویژه مددجویان زن قرار خواهد گرفت.
شهردار تهران و مسئولان سازمان زندان‌ها در ادامه به اردوگاه کاردرمانی فشافویه رفته، وضعیت نگهداری معتادان متجاهر شهری و روش‌های درمان اعتیاد در این مرکز را نیز بررسی کردند. شهردار تهران در بازدید از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی ندامتگاه فشافویه که معتادان متجاهر در آن مشغول به‌کار بودند، این اقدام را ارزشمند خواند.

شهروندان بخش فشافویه بی بهره  از مترو ، فرهنگسرا 
وعده های آقای زاکانی شهردار تهران به زندانیان جرائم سنگین(قتل، سزقت، کلا هبرداری و… ) که در ندامتگاه بزرگ فشافویه نگهداری می شود، ازیک سو باعث تاثر بیش از هفتاد هزار شهروند بخش فشافویه شد و از سوی دیگر این ندامتگاه را بجای اصلاح مجرمین، قرار است  به محل تفرج گاه مجرمین تبدیل کند.

شهر حسن آباد مرکز بخش فشافویه با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر فاقد سیستم حمل ونقل اتوبوس رانی و مترو می باشد.

چنانچه شهرداری تهران می تواند احداث مترو، فرهنگسرا و ایستگاه ه آتش نشانی در ندامتگاه بخش فشافویه دایر کندکند، چرا این امکانات در اختیار مردم شهید پرور  این بخش قرار نمی گیرد و در اختیار زندانیان قرار می گیرد که با جرایم سنگین و از پول بیت المال در این ندامتگاه شبانه روز نگهداری می شوند.

گرچه وعده غیر عملی و فاقدکارشناسی و خارج از محدوده شهر تهران و حیطه مدیریتی شهردار تهران، در قلمرو سرزمینی شهر ستان ری بایستی ناپختگی در مدیریت شهری دانست. هرچنذ اصلاح زندانیان با مدیریت شهری ارتباط  تگاتنگی ندارد و هر کدام حوزه جداگانه برای تعریف دارنند و متولی خاص خود را دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.