کد خبر : 16730
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 8:02

امریکا:مناطقی در شرق سوریه را بمباران کردیم/مناطق قبل از آغاز حملات امریکا تخلیه شده بودند

امریکا:مناطقی در شرق سوریه را بمباران کردیم/مناطق قبل از آغاز حملات امریکا تخلیه شده بودند
یک منبع امنیتی از حملات هوایی امریکا به مواضعی در حومه منطقه المیادین در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر داد.

 به گزارش کلینی نیوز، بر اساس گزارش الفرات نیوز، این منبع بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد این حملات حدود یک ربع است که ادامه دارد.

این حملات شبنه شب ی ساعت ۲۳:۲۰  جمعه شب به وقت تهران بسیاری از رسانه‌های عربی گزارش‌هایی از وقوع انفجارهایی در شرق سوریه مخابره کرده و مدعی شدند احتمالاْ جنگنده‌های آمریکا مواضع گروه‌های مقاومت را هدف قرار داده‌اند.

در همین رابطه شبکه الجزیره قطر هم به نقل از منابع محلی اعلام کرد حملاتی در اطراف شهر  البوکمال، در شرق دیرالزور، نزدیک مرز سوریه و عراق صورت گرفته است. الجزیره نیز به جزئیات این خبرها اشاره نکرد.

بلافاصله بعد از این حملات حشد الشعبی در توئیتی اعلام کرد همزمان با بمباران مناطق در مرز عراق و سوریه توسط امریکا، مناطقی در جنوب لبنان نیز هدف حمله قرار گرفت.

سازمان تروریستی امریکا موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن سه نظامی و زخمی‌شدن ۳۵ نظامی دیگر امریکا، در حمله به پایگاه «برج۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه انجام داده است. طبق آنچه سنتکام اعلام کرده است، این حملات به بیش از ۸۵نقطه در خاک عراق و سوریه به وسیله چندین هواپیما از جمله بمب‌افکن دوربرد که از امریکا به پرواز درآمده بودند، صورت گرفت

از سوی دیگر کانال رووداو نیز به نقل از دیده بان سوریه از بمباران مناطقی در الحیدریه و الشبلی در صحرای المیادین در استان دیرالزور سوریه  خبر داد.

این منبع افزود: دور دوم حملات هوایی که منبع آن ناشناخته است  علیه مواضع  مواضع الحیدریه، الشبلی و پایگاهی در نزدیکی پایگاه عین علی در المیادین در حومه دیرالزور سوریه صورت گرفته است.

شبکه المیادین اعلام کرد اکثر مواضع و سایت هایی که توسط امریکا هدف قرار گرفته بودند، قبل از حملات به طور کامل تخلیه شده بودند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق اعلام کرد: اطلاعات تایید شده حاکی از آن است که تجاوزات امریکا به مناطقی در القائم و عکاشات نزدیک به مرز سوریه انجام گرفته است و در تجاوزات این کشور به استان دیرالزور و مناطقی در این شهر و حومه آن، از جمله المیادین و البوکمال خساراتی وارد شد.

این منبع افزود حملات امریکا شامل مناطقی در شهرک الهری و گذرگاه السکک و الهجانه در البوکمال در نزدیکی مرز با عراق بود.

در این حملات همچنین محله های الحمدانیه، سیلوهای غلات و مجاورت زیارتگاه «عین علی» در منطقه المیادین هدف قرار گرفتند.

این منبع به نقل از سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز اعلام کرد شهرهای القائم و مناطق مرزی عراق در معرض حملات آمریکا قرار گرفتند.

از سوی دیگر رسانه‌های سوری از شنیده شدن  صدای انفجارهای قوی در پایگاه نیروهای امریکایی در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور خبر دادند.

این در حالی ست که نشریه پلتیکو  به نقل از یک منبع در پنتاگون اعلام کرده است حملات به مواضع در دیرالزور کار امریکا نبوده است.

 شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد در پی حمله به ۸ مقر شبه نظامیان در شرق سوریه ۶ نفر کشته و ۴ تن نیز زخمی شده اند.

این منبع افزود: اطلاعات حاکی از آن است که حمله به شرق سوریه توسط اسرائیل انجام شده است.

منابع محلی سوریه اعلام کردند در نتیجه حملات هوایی ائتلاف بین المللی به روستای البحره در ریف شرقی دیرالزور، دست کم ۴۰ غیرنظامی کشته شدند که نیمی از آنها زن و کودک بوده اند.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.