کد خبر : 15435
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 19:00

امانوئل مکرون:اسرائیل برای نابودی حماس نیاز به ده سال جنگ دارد

امانوئل مکرون:اسرائیل برای نابودی حماس نیاز به ده سال جنگ دارد
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه ۲ دسامبر (١١ آذر) به اسرائیل هشدار داد که منظور از «نابودی کامل حماس» باید دقیق شود، زیرا، نابودی کامل حماس خطر جنگی ده ساله را در پی دارد

به گزارش کلینی نیوز به نقل از امانوئل مکرون با طرح پرسش‌هایی از این دست که «نابودی کامل حماس چیست؟» و «آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟»، گفت در صورتی که هدف نابودی کامل حماس باشد، رسیدن به آن به یک جنگ ده ساله منجر می‌شود. مکرون خواستار آن شد که اسرائیل منظور خود را از «این هدف» دقیق تر تعریف کند.

مقامات اسرائیل و شخص نخست وزیر این کشور، بنیامین نتانیاهو، بارها یکی از اهداف سه گانۀ خود در جنگ غزه را «نابودی کامل حماس» اعلام کرده‌اند.

 بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی در روزهای گذشته تصریح کرده‌اند حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد.

به عنوان مثال «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند روز پیش در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای حزب‌الله لبنان به تازگی اظهار داشت که مقاومت  نیاز و ضرورت است و سلاح مقاومت همچنان باقی خواهد ماند.

صفی الدین گفت که حزب‌الله لبنان به معادله کشتار در مقابل کشتار پایبند است و مقاومت اکنون در موضع اقدام و عمل قرار دارد و همواره برای دفاع از وطن و مردم لبنان آماده است. او افزود: «امنیت با سلاح و خون و اراده خودمان به وجود می‌آید؛ ما اکنون در مقابل دشمنی قرار داریم که به هیچ ارزشی پایبند نیست و همزمان حمایت سیاسی ایالات متحده برای هدف قرار دادن همه چیز در غزه بهره می‌برد.»

این مقام حزب‌الله با اشاره به حملات رژیم اشغالگر به غزه، تأکید کرد که اتفاقات غزه نشان داد که نمی‌توان به هیچ نیرویی در جهان تکیه کرد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.