کد خبر : 14772
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 8:25

امانوئل ماکرون در دیدار با محمود عباس:باید ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با حماس تشکیل شود

امانوئل ماکرون در دیدار با محمود عباس:باید ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با حماس تشکیل شود
امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از سفر به سرزمین‌های اشغالی برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی، در کرانه باختری به دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رفت.

به گزارش کلینی نیوز، محمود عباس روز سه‌شنبه در این دیدار گفت: ما خواستار آتش بس فوری و حفاظت از جان مردم هستیم. ما هیچ گونه راه حل نظامی و امنیتی که منجر به تنش شود را نمی‌پذیریم.

ماکرون نیز در این دیدار بیان کرد: فرایند سیاسی باید مبتنی بر یک صلح عادلانه و جامع از سر گرفته شود.

وی در این جلسه بار دیگر خواستار «شکل‌گیری ائتلافی بین‌المللی برای از بین بردن حماس» را تکرار کرد

به گزارش یورونیوز، آقای ماکرون این حمله را نه فقط «یک تراژدی برای اسرائیل»، بلکه «فاجعه‌ای برای فلسطینی‌ها» خواند و گفت: «اجازه دهید تکرار کنم: حماس نماینده مردم فلسطین نیست».

ماکرون در راستای ادعای غربی‌ها در مورد جنبش مقاومت اسلامی که جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه را اداره می‌کند، اظهار کرد که حماس نماینده مردم فلسطین نیست.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین با اشاره به وضعیت ساکنان غزه در پی حملات اسرائیل گفت: «غیرنظامیانی که امروز در غزه هستند وضعیتی بسیار بغرنجی دارند. من رنج غیرنظامیان در غزه را می شنوم. برای فرانسه هیچ چیز نمی تواند آن را توجیه کند.»

 در این دیدار محمود عباس نیز حمله اسرائیل به غزه را «وحشیانه» و باعث «کشتار بی‌گناهان» خواند. وی  با تاکید بر «برقراری آتش‌بس» خطاب به امانوئل ماکرون گفت: «از شما می‌خواهیم این هجوم را متوقف کنید».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.