کد خبر : 111
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 15:03

امام جمعه حسن آباد فشافویه:به اسم فرهنگ، ترویج ازدواج سفید می‌کنند

امام جمعه حسن آباد فشافویه:به اسم فرهنگ، ترویج ازدواج سفید می‌کنند
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد گفت:هجمه ناجوانمردانه دشمن به انقلاب اسلامی امروز با فشار حداکثری اقتصادی و لجن پراکنی در فضای مجازی در باب نیروها و افراد مؤثر در انقلاب اسلامی است.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام میثم درگاهی، (۲۹ بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه حسن‌آباد، بابیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با مردم تبریز فرمودند ببینید دشمن کجا را مورد هدف قرار داده،
وی افزود: هجمه ناجوانمردانه دشمن به انقلاب اسلامی امروز با فشار حداکثری اقتصادی و لجن پراکنی در فضای مجازی در باب نیروها و افراد مؤثر در انقلاب اسلامی است
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد تصریح کرد: هدفشان این است که یک فشار اقتصادی تا نارضایتی به وجود آورند و مردم را از ارزش‌ها دور کنند و هدف دوم لجن پراکنی است با ایجاد هجمه علیه ارکان انقلاب و شهدا و اهداف شهدا را زیر سؤال بردند، پس همه‌ی ما باید هشیارانه عمل کنیم و عملکرد درستی علیه تلاش‌های دشمن و به‌طور ویژه در فضای مجازی داشته باشیم.

تأسف بیکران از جشنواره فجر

حجت‌الاسلام درگاهی در باره سخنان جنجالی “خانم نوشین معراجی” فیلم نامه نویس فیلم سینایی نمور درجشنواره سینمایی فجراظهار داشت: چند روز قبل خانمی در جشنواره فجر فتوایی جاهلانه داد و عشق را به انحطاط کشاند؛ و گفت اگر دختر پسری که عاشق هم هستند و کنار هم باشند نیاز به عقد ندارند و بچه آنها حلال‌زاده است. خب این یعنی جی؟ ما انتظار داریم از دولت انقلابی و مردمی و دینی از وزیر فرهنگ انتظار داریم این چه افتضاحی ایست که هرساله در جشنواره فجر رخ می‌دهد. تبدیل به شو و مدلینگ لباس‌های هنجارشکن شده است.
وی در ادامه افزود: به عده آدم‌هایی که از همین انقلاب و خون شهدا آزادی یافتند دارند ترویج بی‌عفتی بی‌فرهنگی می‌کنند. تا کی باید شاهد این صحنه‌های دلخراش باشیم.
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد تصریح کرد: از دولت قبل انتظاری نبود چراکه رئیس آن دولت بالباس مبدل در کنار دختران مکشفه در کوه عکس می‌گرفت؛ اما از شما انتظار داریم و مطالبه می‌کنیم برخورد کنید. به اسم فرهنگ ترویج ازدواج سفید می‌کنند.
حجت‌الاسلام درگاهی تأکید کرد که با آن خانمی که به اسم داور می‌آید و واژه مقدس عشق را به لجن می‌کشد برخورد کنید. عشق مقدس است عاشق شهدا بودند که غرق در معشوق خود شدند نه هوسرانان و شهوت‌رانانی که اینان تفسیر می‌کنند.
امام‌جمعه حسن‌آباد در ادامه افزود: اینقدر گستاخ شده‌اند که حتی فتوا می‌دهند. در سیاست نظر می‌دهید بعد به‌عنوان یک اپوزیسیون مدعی و مطالبه گر می‌شوید. چه کسانی دولت عبرت را تبلیغ می‌کردند و بعد مدعی اصلاحات می‌شدند. شما اصلاً عشق را می‌فهمید آمار طلاق در میان شما چقدر زیاد است ازدواج سوم در میان شما رواج دارد آن‌وقت دم از عشق می‌زنید. عشق را به لجن کشیدید. دم از عشق به وطن می‌زنید فرزندان را برای گرفتن تابعیت کشورهای اروپایی در خارج به دنیا می‌آورید. واقعاً تأسف‌بار است این اتفاق.

گفتنی است یک ویدیو که بعد از جشنواره در یک صفحه اینستاگرامی به نام “اینستای انقلابی” منتشر شد، زن جوان محجبه‌ای از شیوه برگزاری جشنواره، پوشش بازیگران و بی‌تفاوتی مدیران وزارت ارشاد انتقاد می‌کند. اما آنچه از همه بیشتر جلب نظر کرد، پخش قسمتی از حرف‌های نوشین معراجی نویسنده فیلمنامه فیلم “نمور” در نشست خبری بعد از نمایش این فیلم در جشنواره بود که در پاسخ به سوالی می‌گوید از نظر او، عشقی که بین دو شحصیت فیلم وجود دارد، به قدری محترم است که فرزند این زوج فارغ از این که “صیغه” محرمیت خوانده شده بود یا نه “حلال‌زاده” است.

مجری ویدیوی خبرساز اینستاگرامی در ادامه خطاب به “مسئولین، علما و مردم” می‌پرسد که چرا هیچکس در واکنش به حرف‌های نوشین معراجی چیزی نمی‌گوید. این ویدیو به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها دست به دست شده است.

ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر با انتشار بیانیه‌ای حرف‌های خانم معراجی را “سخنان هنجارشکنانه” خواند که البته با عذرخواهی او همراه بوده و تاکید کرد این اظهار نظر ربطی به “رویکرد و نگاه” جشنواره ندارد و “اظهارات مغایر با شرع مقدس” را محکوم کرد.

مسئولان جشنواره نیز در بیانیه خود، فراتر از سخنان یک فیلمنامه‌نویس، درباره انتشار عکس بازیگران زن در ویدیوی جنجالی توضیح دادند و نوشتند که بسیاری از این عکس‌ها ربطی به حضور آنها در جشنواره فجر ندارد و از جاهای دیگر “به تصاویر و لوگوی فجر الصاق شده‌اند.”

برگزارکنندگان جشنواره، انتشار این ویدیوی پربیننده را “تخریب چهره” جشنواره فیلم فجر خوانده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.