کد خبر : 6783
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 16:30

الکس جونز نظریه‌پرداز تئوری توطئه در آمریکا به پرداخت چهار میلیون دلار غرامت محکوم شد

الکس جونز نظریه‌پرداز تئوری توطئه در آمریکا به پرداخت چهار میلیون دلار غرامت محکوم شد
دادگاهی در ایالت تگزاس آمریکا الکس جونز، نظریه پرداز «تئوری توطئه» را پس از ادعای دروغین بودن حادثه تیراندازی در مدرسه‌ سندی هوک در سال ۲۰۱۲،‌ به پرداخت ۴۹ میلیون و سیصد هزار دلار غرامت به خاطر این ادعا محکوم کرد.

به گزارش کلینی نیوز، هیئت منصفه دادگاهی در ایالت تگزاس آمریکا روز پنجشنبه به الکس جونز، نظریه پرداز تئوری توطئه، دستور داد بیش از چهار میلیون دلار به والدین یک پسر بچه شش ساله که در تیراندازی در دبستان سندی هوک کشته شد، غرامت بپردازد.

الکس جونز در عین حال میزبان و مدیر چند برنامه‌ رادیویی و وبسایت است که عمدتا اخبار راست‌های افراطی آمریکا را منتشر می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اولین بار است که الکس جونز به خاطر ادعاهای مکررش مبنی بر دروغ‌ بودن مرگبارترین تیراندازی مدرسه در تاریخ ایالات متحده که موجب کشته شدن تعداد زیادی کودک خردسال و معلم شد، از نظر مالی مسئول شناخته شده است.

هیئت منصفه شهر آستین تگزاس هنوز باید تصمیم بگیرد که وی چقدر باید به دلیل ارتکاب «جرائم کیفری» به نیل هسلین و اسکارلت لوئیس که پسرشان جسی در بین ۲۰ کودک و شش معلمی بود که در حمله مسلحانه سال ۲۰۱۲ در شهر نیوتاون ایالت کنتیکت کشته شد، بپردازد.

والدین جسی لوئیس ۶ ساله، به عنوان شاکیان این پرونده گفته بودند که به دلیل اطلاعات نادرست الکس جونز متحمل آزار و اذیت و همچنین ناراحتی عاطفی شده و درخواست ۱۵۰ میلیون دلار غرامت کرده بودند.

وکیل والدین این کودک در دادگاه گفت: «ما از شما می‌خواهیم که پیامی بسیار بسیار ساده ارسال کنید و آن این که الکس جونز را متوقف کنید. پول سازی از طریق اطلاعات نادرست و دروغ را متوقف کنید.»

مدرسه سندی هوک

در تیراندازی مرگبار در مدرسه سندی هوک در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ در شهر نیوتاون در ایالت کنتیکت، ۲۰ کودک و ۶ نفر از کارکنان مدرسه کشته شدند.

آقای جونز تلویحا والدین این کودکان را بازیگرانی دانسته که قصد تضعیف قوانین مالکیت خصوصی سلاح را دارند.

این اولین محاکمه از سه پرونده‌ای است که علیه الکس جونز توسط اعضای خانواده قربانیان مدرسه سندی هوک تشکیل شده است.

او قبلا هم در یک سری پرونده‌های افترا که توسط والدین قربانیان تشکیل شده بود،‌ پس از آن که نتوانست مدارک و شواهد ارائه دهد، شکست خورد. اما این اولین بار است که به خاطرادعاهای مکررش در مورد دروغ بودن مرگبارترین حادثه تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا از نظر مالی مسئول شناخته می‌شود.

احتمالاً این آخرین قضاوت علیه جونز – که خودش در دادگاه حضور نداشت – به دلیل ادعاهای او مبنی بر اینکه حمله به دبستان سندی هوک ساختگی بوده و به نفع افزایش کنترل اسلحه انجام شده، نخواهد بود.

تیراندازی دبستان سندی هوک در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، توسط یک مرد جوان ۲۰ ساله به نام ادم لانزا موجب مرگ ۲۰ کودک و ۶ نفر از کارکنان مدرسه شد. لانزا در همان روز و پیش از کشتار در مدرسه، مادر خود و یک فرد دیگر را کشت و پس از تیراندازی در مدرسه در همان جا جان خود را گرفت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.