کد خبر : 9949
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 9:35

حمیدرضا صیدمحمدی

المرزوقی: آتش‌ زدن قرآن، نشانه ترس از اسلام است

المرزوقی: آتش‌ زدن قرآن، نشانه ترس از اسلام است
ابو يعرب المرزوقی، دانشمند تونسی تاکید کرد که آتش زدن قرآن در سوئد اقدامی پوپولیستی و نشانه ترس از اسلام است.

به گزارش کلینی نیوز، ابو یعرب المرزوقی، عالم تونسی درباره آتش‌زدن قرآن کریم توسط یک سیاستمدار راست افراطی در سوئد به آناتولی گفت: این یک اقدام تحریک‌آمیز بود، سوزاندن قرآن اقدامی پوپولیستی است که ترس از اسلام را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: سوزاندن قرآن نشانه ترس از نفوذ اسلام در غرب است. این بازتابی از ترس گسترش تمایل نخبگان غربی به پذیرش اسلام است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، المرزوقی خاطرنشان کرد: باید بین نخبگان اروپایی که ارزش اسلام را درک می‌کنند و مردم عادی که ارزش اسلام را درک نمی‌کنند، تمایز قائل شد و پاسخ این اقدام تحریک‌آمیز باید عاقلانه و بدون خشونت باشد.

وی با اشاره به اینکه باید قشری که این اقدامات را انجام می‌دهند، دقیق ارزیابی کرد، گفت: توهین به مقدسات دلیل عقب ماندگی است، این اقدام پوپولیستی است و نشان دهنده موضع علما و اندیشمندان بزرگ غرب نیست. این عمل نشان دهنده قدرت اسلام است.

المرزوقی تاکید کرد: مواضع سیاسی متوازن ترکیه بین شرق و غرب بسیار مهم است. ترکیه روابط خوبی با آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه دارد، ترکیه یکی از کشورهای مهم برای غرب است، به همین دلیل آن‌ها باید آنچه ترکیه می‌گوید را مد نظر قرار دهند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.