کد خبر : 17267
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 8:43

اقدام به خودسوزی سرباز آمریکایی که با فریاد «فلسطین را آزاد کنید» مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن

اقدام به خودسوزی سرباز آمریکایی که با فریاد «فلسطین را آزاد کنید» مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن
این نظامی آمریکایی قبل از اقدام به خودسوزی گفت: «من دیگر در نسل‌کشی غزه شریک نخواهم بود»

 

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه ها، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که نشان می‌داد او پیش از خودسوزی گفته بود «دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود» و بعد هنگام سوختن فریاد می‌زد «فلسطین را آزاد کنید».

اداره پلیس متروپولیتن دوشنبه اعلام کرد که خلبان، آرون بوشنل ۲۵ ساله اهل سن آنتونیو، تگزاس، بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

آتش‌نشانی شهر واشنگتن گفته بود که ماموران سرویس مخفی آمریکا شعله‌های آتش را خاموش کردند و او را که دچار جراحت وخیم و خطرناک شده بود به بیمارستان منتقل کردند اما او به دلیل شدت جراحات وارده درگذشته است.

این حادثه حدود ساعت ۱۳:۰۰به وقت محلی دیروز (یکشنبه، ۲۵ فوریه) رخ داد. نیروی هوایی آمریکا تایید کرده است که او در این نهاد نظامی شاغل بوده است.

سخنگوی نیروی هوایی بدون ارائه جزئیات بیشتری تایید کرد که این فرد یکی از اعضای فعال نیروی هوایی آمریکا است.

نشریه آمریکایی «نیوزویک» در این‌باره گزارش داد: «بوشنل اندکی قبل از ساعت یک بعداز ظهر یکشنبه به سفارت رفت و پخش زنده خود را از پلتفرم پخش ویدئویی توییچ آغاز کرد.

این سرباز آمریکایی در این ویدیو گفت: «اسم من آرون بوشنل است و من یکی از اعضای فعال نیروی هوایی ایالات متحده هستم و دیگر در نسل‌کشی غزه شریک نخواهم بود». وی افزود: «من در آستانه شرکت در یک اقدام اعتراضی افراطی هستم، اما در مقایسه با آنچه مردم فلسطین به دست اسرائیلی‌ها شاهد بودند، اصلاً افراطی نیست.»

سپس گوشی را روی زمین گذاشت و در حالی که فریاد می‌زد «آزادی برای فلسطین» شروع به ریختن مواد قابل اشتعال روی بدن خود کرد و خود را به آتش کشید.

صدای فریاد افسران امنیتی بر سر مرد شنیده می‌شود و می‌پرسند: «می‌توانم به شما کمک کنم؟» و «روی زمین دراز بکش»، در حالی که پلیس دیگر می‌گفت: «ما به یک کپسول آتش نشانی نیاز داریم، نه اسلحه.»

به گزارش نیویورک تایمز، این ویدیو بعداً از پلتفرم حذف شد، اما مقامات مجری قانون یک کپی را به دست آوردند و بررسی کردند.

 درخواست آفریقای جنوبی، دیوان بین المللی دادگستری در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ در چارچوب کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی سال ۱۹۴۸ ، مسئولیت بررسی این پرونده را به عهده گرفت.

یک ماه پس از درخواست از سوی آفریقای جنوبی برای تصمیم گیری در مورد وضعیت نسل کشی در غزه، قضات لاهه بر اعتبار استدلال های ارائه شده توسط پرتوریا، یعنی وجود خطر « واقعی و قریب الوقوع» «آسیب جبران ناپذیر» برای مردم فلسطینی محصور در غزه صحه گذاشتند(۱).

بدین ترتیب، «حق فلسطینیان غزه برای محافظت شدن در برابر نسل‌کشی و اعمال ممنوعه مرتبط با موضوع ماده ۳ [کنوانسیون ۱۹۴۸] و حق آفریقای جنوبی برای درخواست از «اسرائیل به رعایت تعهدات کنوانسیون» به رسمیت شناخته شد.

بنا به گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تهاجم هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه و محاصره کامل این باریکه که در پاسخ به حمله هفتم اکتبر حماس آغاز شده است تاکنون علاوه بر رقم زدن فاجعه‌ انسانی و مجروح شدن نزدیک به ۷۰ هزار نفر به شهادت ۲۹,۶۹۲ فلسطینی اغلب آن‌ها از میان زنان و کودکان منجر شده‌ است.

 آمریکا، بزرگترین متحد اسرائیل، تاکنون سه بار از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده کرد تا مانع از تصویب قطعنامه این شورا برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه شود.

این رویکرد آمریکا در حمایت از تهاجم متحد خود اسرائیل به نوار غزه مورد انتقادات گسترده‌ای در داخل و خارج از آمریکا قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.