کد خبر : 10819
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 فروردین 1402 - 9:03

افزایش قیمت گوشت در عراق در آستانه ماه رمضان

افزایش قیمت گوشت در عراق در آستانه ماه رمضان
بازارهای محلی عراق با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت انواع گوشت (قرمز و سفید) بود.

به گزارش کلینی نیوز به نقل ار بغداد الیوم  قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در عراق امروز به ۲۱ هزار دینار، قیمت مرغ به ۵ هزار دینار در هر کیلوگرم و قیمت هر کیلوگرم ماهی نیز به ۷ هزار و ۵۰۰ دینار رسیده است.

این موضوع با توجه به گرانی مواد غذایی بدون رسیدگی قابل توجهی از سوی نهادهای دولتی بر شهروندان تأثیر منفی گذاشته است.

وزارت بازرگانی عراق روز گذشته اعلام کرد که ستاد نظارت در اداره کنترل بازرگانی و مالی، طرح نظارتی گسترده ای را که بسیاری از بازارهای محلی و فروشگاه های عمده فروشی و خرده فروشی در بغداد و تمامی استان ها را شامل می شود، برای پیگیری قیمت مواد غذایی، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

این وزارتخانه افزود: سازمان‌های نظارتی با هماهنگی نهادهای امنیتی موفق شدند بسیاری از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را که در بازارهای محلی به فروش می ‌رسیدند، کشف و ضبط کنند که طی آن اقدامات قانونی علیه عاملان این تخلفات اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «ضرغام ماجد» یکی از سران معروف اعتراضات خیابانی در عراق از جمله شخصیت هایی است که معتقد است که افزایش قیمت ها در عراق، تصنعی و خودساخته با توجیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. به گفته او، یکی از اهداف افزایش قیمت ها، به گرسنگی کشاندن مردم عراق برای توجیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی با این استدلال، توییتی منتشر کرده و مردم کشورش را به اعتراضات گسترده نسبت به افزایش بی سابقه قیمت های مواد غذایی فراخوانده است.

به گفته ماجد، «هدف از افزایش حرص آلود و ظالمانه و غیرمنتظره و بسیار زیاد قیمت های روغن و شکر به گرسنگی کشاندن و سپس عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) است که برخی از رهبران سیاسی مزدور در داخل و خارج عراق، آن را مدیریت می کنند».

برخی منابع عراقی می گویند که ماجد، شامگاه گذشته (سه شنبه شب) در اعتراض خیابانی مقابل منزل خانم «سهی السلطانی» نماینده جریان صدر در پارلمان عراق در یک درگیری زخمی و راهی بیمارستان «الحله» بابل شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.