کد خبر : 19887
تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1403 - 16:26

اعظم میانکار

افزایش بی‌سابقه گرما در ایران؛ دمای هوا بیش از ۵۰ درجه می رسد

افزایش بی‌سابقه گرما در ایران؛ دمای هوا بیش از ۵۰ درجه می رسد
حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران در ایران از آماده باش این سازمان برای موج گرما در برخی از مناطق این کشور خبر داده است.

به گزارش کلینی نیوز، او گفته است که با توجه به گرمای شدید در روزهای اخیر از استان‌های کشور خواسته‌ایم که در برابر موج گرما آمادگی لازم را داشته باشند.

آقای ظفری همچنین گفته است که به وزارت نیرو تاکید کرده‌ایم که اگر نیاز به تعطیلی ادارات و کارخانه‌های پرمصرف باشد باید این کار انجام شود تا بتوان انرژی را مدیریت کرد.

ساعات کاری ادارات، سازمان‌ها، بانک و شهرداری‌ها در برخی از استان‌ها در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد کاهش یافته و برخی از استان‌ها هم شنبه را تعطیل کرده‌اند.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی هم پیش‌تر از افزایش دما در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داده بود.

او گفته که انتظار می‌رود دمای هوای تهران در روزهای شنبه و یکشنبه به ۳۹ تا ۴۰ درجه برسد و دربخش‌هایی از استان خوزستان هم انتظار می‌رود که دمای هوا ۵۰ درجه بشود.

به گفته آقای ضیاییان بخش‌هایی از استان کرمان و استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان هم طی دو روز آینده شاهد افزایش دما تا ۵۰ درجه و بیشتر هم خواهند بود.

مازیار غلامی، مدیر کل هواشناسی تهران هم گفته است که رکورد بیشترین دمای هوا پایتخت ۴۳ درجه سلسیوس است که در سه سال ثبت شده و بیشترین گرمای هوای استان تهران ۴۵.۶ درجه به ثبت رسیده است.

افزایش بی سابقه دما در برخی از نقاط ایران در روزهای اخیر باعث شد که بانک‌ها و ادارات دولتی در شماری از استان‌ها روز گذشته تعطیل شوند و ساعات کاری هم در برخی از استان‌ها در هفته آینده کاهش داده شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.