کد خبر : 15815
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 11:35

اعلام رژیم صهیونیستی به مصر برای تصرف منطقه مرزی خود با غزه

اعلام رژیم صهیونیستی به مصر برای تصرف منطقه مرزی خود با غزه
ارتش اسرائیل قصد خود برای اشغال منطقه فیلادلفیا در مرز غزه با مصر را به قاهره اطلاع داده و خواستار دوری نظامیان مصری از این منطقه شده است.

 به گزارش کلینی نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، روزنامه عبری معاریو ارتش رژیم صهیونیستی به مقامات مصر تاکید کرده که از این لحظه به بعد مسئول سلامت نیروهای آنان در جریان تلاش برای اشغال منطقه مرزی با غزه نیست و چه قاهره موافق باشد و یا مخالف، به عملیات نظامی خود در این منطقه ادامه می دهد.

به گزارش «روسیا الیوم» این روزنامه افزود که ارتش اقدام به تیراندازی به سمت منطقه جنوب رفح کرده و تانک ها و خودروهای زرهی در غرب گذرگاه کرم ابوسالم در حرکتند.

پیش از این رسانه های مصری به نقل از منابع آگاه اخبار مربوط به آغاز عملیات زمینی برای اشغال محور فیلادلفیا در مرز نوار غزه با مصر را تکذیب کرده بودند.

شبکه القاهره الاخباریه نیز اعلام کرده بود: آنچه رسانه های اسرائیلی درباره اجرای عملیات زمینی از گذرگاه کرم ابوسالم به محور فیلادلفیا در مرز میان غزه و مصر منتشر کرده اند، صحت ندارد.

این در حالی است که روزچهارشنبه گذشته  منابع آگاه از مذاکرات جنبش حماس در قاهره گفتند که هیئت این جنبش فلسطینی برای رایزنی با دفتر سیاسی اش درباره ابتکار سه مرحله ای مصر برای توقف جنگ میان اسرائیل و گروه های فلسطینی در نوار غزه، به قطر رفته است.

به گزارش «الشرق» این منابع توضیح دادند که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، پس از چهار روز مذاکره در قاهره، به دوحه رسید.

به گفته این منابع، حماس در چارچوب دفتر سیاسی خود، پرونده ابتکار مصر برای توقف جنگ غزه را که در قاهره دریافت کرده، بررسی خواهد کرد.

گفتنی است محور صلاح الدین یا محور فیلادلفیا، نام نواری باریک به طول ۱۴ کیلومتر داخل غزه و در مرز مصر و غزه است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.