کد خبر : 16689
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402 - 19:11

اعلام تحریم‌های امریکا برعلیه برنامه تسلیحاتی ایران

اعلام تحریم‌های امریکا برعلیه برنامه تسلیحاتی ایران
وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد که تحریم هایی را علیه شبکه فرامرزی که به حمایت از برنامه موشکهای بالستیک و پهپادهای ایران می پردازد، اعمال کرده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  شبکه الجزیره،آمریکا شبکه تدارکات برنامه‌های موشک‌های بالستیک و پهپاد ایران را تحریم کرد. تحریم‌های جدید چند شرکت در برمی‌گیرد.

براساس  گزارش رسانه ها، مطابق اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، پنج شرکت مستقر در ایران و هنگ کنگ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، حملات سایبری ایران را برای زیرساخت‌های حیاتی آمریکا «خطرناک» توصیف کرد و گفت کشورش این فعالیت‌ها را تحمل نمی‌کند و با استفاده از تمامی ابزارهای خود عاملان حملاتی از این دست را پاسخگو خواهد کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شبکه کلیدی خرید تامین‌کنندگان فعال در زمینه مواد و فناوری حساس برای برنامه‌های موشک بالستیک و پهپادهای بدون سرنشین ایران را تحریم کرد از جمله پهپاد سری «شاهد» را که در مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد ایران تولید می‌شود.

در پاسخ به حملات هوایی آمریکا که سه‌شنبه ۳ بهمن، دو پایگاه گردان‌های کتائب سیدالشهدا(ع) عراق را در بابل و الانبار هدف قرار داد، کتائب تهدید کردند که طرح عملیاتی جدیدی را اجرا خواهند کرد.

حمله یک پهپاد انتحاری به پایگاه نیروهای امریکایی در شمال شرقی اردن و در نزدیکی مرز سوریه روز یکشنبه رخ داد و به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر منجر شد.

این پایگاه بخشی از شبکه دفاعی اردن است و ۳۵۰ نظامی آمریکایی برای پشتیبانی لجستیک در آن مستقر هستند.

دولت اردن اما روایت آمریکا از محل وقوع حمله را تکذیب کرد و گفت حمله‌ای به خاک اردن صورت نگرفته و این حمله به پایگاه «التنف» در سوریه انجام گرفته است.

پایگاه التنف، محل استقرار نظامیان آمریکایی در مثلث مرزی عراق-سوریه-اردن است.

مقاومت اسلامی عراق به تلافی حمله به دو پایگاه گردان‌های کتائب سیدالشهدا(ع) عراق را در بابل و الانبار در عراق توسط  نیروهای آمریکایی،حمله به پایگاه‌های آمریکایی را برعهده گرفت.

وب سایت پولیتیکو به نقل از مقامات امریکایی نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، پس از کشته شدن ۳ سرباز امریکایی و مجروح شدن ۴۰ تن دیگر در حمله هواپیمای بدون سرنشین در مرز سوریه و اردن، از مشاوران خود خواسته گزینه های پاسخ برای جلوگیری از هرگونه حمله بیشتر علیه نیروهای امریکایی را آماده کنند.

این مقامات ــ چنان که «الجزیره» از «پولیتیکو» نقل کرده ــ گفتند که گزینه های پاسخی که به وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) ارائه شده است شامل حمله به تأسیسات دریایی ایران در آب های منطقه و «عناصر وابسته به ایران در سوریه و عراق» است.

آنها افزودند که پاسخ امریکا به احتمال زیاد به صورت موجی علیه گروهی از اهداف خواهد بود و خاطرنشان کردند که پاسخ ممکن است ظرف دو روز از تاریخی که بایدن برای چنین عملیات نظامی چراغ سبز نشان دهد آغاز شود.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از مقام‌های رسمی گزارش داد که «بعید است ایالات متحده داخل ایران را هدف قرار دهد».

برخی منابع و مقام‌ها نیز به به سی‌ان‌ان گفته‌اند پاسخ واشینگتن لزوما محدود به یک کشور یا یک روز نخواهد بود.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات امریکایی گفته است که احتمال حمله مستقیم به ایران کمتر است و ارتش امریکا برنامه‌هایی برای حمله به مستشاران نظامی ایرانی در عراق و سوریه در صورت کشته شدن نیروهای امریکایی توسط گروه های وابسته به ایران ایران طراحی کرده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.