کد خبر : 15598
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 8:16

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل قطع‌نامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کردند

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل قطع‌نامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کردند
قطعنامه غیر الزام آور در مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۵۳ رای موافق در مقابل ۱۰ رای مخالف به تصویب رسید. ۲۳ کشور به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

به گزارش کلینی نیوز، هرچند این قطعنامه غیر الزام آور است، اما با توجه به رای مثبت دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، این قطعنامه بیانگر دیدگاه جهانی نسبت به این جنگ است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، قبل از رأی گیری در خصوص این پیش‌نویس در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که جنبه‌هایی از این قطعنامه وجود دارد که ایالات متحده از آنها حمایت می‌کند، از جمله ضرورت رسیدگی فوری به وضعیت وخیم انسانی در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و آزادی اسیران.

رای‌گیری درباره این پیش‌نویس به در خواست قطر و موریتانی انجام شد. این دو کشور خواستار برگزاری جلسه اضطراری مجمع عمومی و رای‌گیری کشورهای عضو سازمان ملل در خصوص جنگ غزه شده بودند.

این دومین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف پایان دادن به جنگ در غزه است.

این مجمع در اکتبر گذشته هم قطعنامه ای با هدف برقراری وقفه انسان دوستانه در غزه با ۱۲۱ رای موافق در برابر ۱۴ مخالف و ۴۴ ممتنع تصویب کرده بود.

اما قطعنامه امروز با ۱۵۳ رای موافق، ۱۰ مخالف و ۲۳ ممتنع، نشان از حمایت بیشتر کشورها و نارضایتی آنها از ادامه جنگ در غزه دارد.

جنگ در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) حماس به خاک اسرائیل آغاز شد.

پس از آن اسرائیل در حملاتی سنگین، با هدف «نابودی حماس »، ابتدا به شمال غزه و بعد به جنوب آن یورش برد.

حملات زمینی، هوایی و دریایی که بنابر گزارش تشکیلات بهداشتی حماس در غزه تاکنون بیش از ۱۸ هزار کشته از جمله بیش از ۸ هزار زن و کودک برجای گذاشته و بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این نوار باریک ساحلی را آواره کرده است. بیش از ۵۰ هزار نفر مجروح در جریان این جنگ تا کنون ثبت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.