کد خبر : 9076
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 12:43

حمیدرضا صیدمحمدی

اعتصاب سراسری معلمان و تعطیلی مدارس کانادا

اعتصاب سراسری معلمان و تعطیلی مدارس کانادا
۵۵۰۰۰ هزار معلم و کارمند آموزش و پرورش به علت حقوق کم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش کلینی نیوز، اعتصاب ۵۵۰۰۰ هزار معلم و کارمند آموزش و پرورش و تجمع اعتراضی آن‌ها در تورنتو پایتخت این کشور در حالی ادامه پیدا کرده که دولت این کشور با تصویب لایحه‌ای جدید، آن‌ها را تهدید کرده است که اگر به اعتصاب پایان ندهند، به ازای هر روز اعتصاب، ۴۰۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛دولت کانادا این اعتصاب را غیرقانونی و اقدامی ضد دولت دانسته و براساس لایحه اخیر دولت، در صورت ادامه اعتصاب اتحادیه کارمندان دولتی هم که از اعتصاب کارکان آموزش و پرورش حمایت می‌کند، باید ۵۰۰ هزار دلار کانادا جریمه بدهد.

وزیر آموزش و پرورش ایالت اونتاریو در این باره می‌گوید: ما از همه اهرم‌ها برای فشار بر معلمان استفاده خواهیم کرد تا ان‌ها را وادار کنیم بچه‌ها به مدرسه به کلاس‌های درس بازگردند، اعتصاب معلمان و کارمندان غیرقانونی است، این یک اقدام سیاسی ضد لایحه دولت است.

علت اعتراض کارکنان آموزش و پرورش کانادا که از ماه‌های قبل آغاز شده و حالا به اعتصاب سراسری منجر شده، حقوق کم آن‌ها با وجود تورم بالا در کاناداست.

 

 

 

در حالی که در ده سال گذشته، میانگین تورم ۱۸ درصد بوده، حقوق کارکنان آموزش و پرورش سالی فقط ۲ و نیم درصد افزایش پیدا کرده است.

در لایحه جدید دولت کانادا درباره معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، حقوق آن‌ها فقط ۲ و نیم درصد افزایش پیدا کرده و ساعت کاری شان بیشتر شده است، ضمن اینکه براساس همین لایحه آن‌ها حق ندارند در این باره هیچ اعتراضی کنند.

لورا والتون نماینده اعتصاب کنندگان در این باره گفت: اعتراض، حق قانونی کارکنان آموزش و پرورش است، وزیر باید به حرف‌های آن‌ها گوش کند، این که حتی حق اعتراض هم نداشته باشند خیلی عجیب است. اقدام دولت، اقدام برضد حقوق بشر است.

با ادامه اعتصاب معلمان و تعطیلی مدارس دولت کانادا معلمان را تهدید کرده است که تا سرکلاس‌ها حاضر نشوند، خبری از مذاکره با آن‌ها نیست، از طرف دیگر معلمان و کارکنان آموزش و پرورش هم گفته اند تا به درخواست‌های شان پاسخ داده نشود، کلاس‌ها برگزار نخواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.