کد خبر : 19834
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 تیر 1403 - 8:25

«اعتراف رژیم صهیونیستی به ترور» تعدادی صراف که در تامین مالی به حزب‌الله و حماس کمک کرده‌اند

«اعتراف رژیم صهیونیستی به ترور» تعدادی صراف که در تامین مالی به حزب‌الله و حماس کمک کرده‌اند
حملات هوایی شماری از صراف‌ها و بازرگانان فعال در تامین مالی حماس در نوار غزه، مانند صبحی فراونه، برادرش و دیگران که در ماه‌های اخیر توسط اسرائیل در غزه هدف قرار گرفتند را هدف قرار داده است

به گزارش کلینی نیوز، منابع العربیه روز شنبه ۳۰ تیر فاش کردند که رژیم صهیونیستی چند صراف در نوار غزه، لبنان و سوریه را به دلیل «تامین مالی حزب‌الله و حماس» ترو کرده است..

تحسین عماد الندیم یکی کارکنان صرافی‌های القاهره، صبح پنجشنبه گذشته در حالی که با خوردوی در دیر البلح در حال حرکت بود، مورد هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و کشته شد. دو صراف دیگر که همراه الندیم بودند در این حمله هوایی کشته شدند.

حمله هوایی شب گذشته، ساختمان‌های متعلق به صرافی‌های القاهره تحت مدیریت خانواده الدن در دیرالبلح و دیگر مناطق باریکه را هدف قرار داد.

عملیات ترور

این حملات هوایی شماری از صراف‌ها و بازرگانان فعال در تامین مالی حماس در نوار غزه، مانند صبحی فراونه، برادرش و دیگران که در ماه‌های اخیر توسط اسرائیل در غزه هدف قرار گرفتند را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی اموال و محتویات برخی صرافی‌هایی که صاحبان آنها در غزه دستگیر شدند را مصادر کرده است .

 ترور در لبنان و سوریه

ارژیم صهیونیستی همچنین صراف‌ها و تجار بزرگی مانند محمد ابراهیم سرور که جسد او در خانه‌اش پیدا شد را به نقش او در تامین مالی حزب‌الله لبنان، هدف قرار داده است.

محمد براء قاطرجی، تاجر معروف سوری  او را به عنوان  تامین‌کنندگان مالی آن در سوریه قلمداد می‌کند نیز اخیرا ترور  کرده است.

به نظر می رسدرژیم صهیونیستی مصمم به ترور منابع مالی و دست اندرکاران این حوزه از جمله صراف‌ها، بازرگانان، شخصیت‌های سیاسی یا مدنی یا سازمان‌های خیریه مرتبط با سازمان‌های مسلح نه فقط در غزه و لبنان، بلکه در سوریه و مناطق دیگر مانند ایران و یمن و دیگر کشورهاست.

رژیم صهیونیستی  متهم به حمایت از سازمان‌های شبه نظامی است که عملیات تروریستی علیه دشمنان این رژیم در خاورمیانه انجام می‌دهند.

اسراییل برای جلوگیری از پیشرفت موشکی مصر تصمیم به ترور و ربایش دانشمندان المانی کرد که با ارتش مصر همکاری می‌کردند و باارسال بمب‌های پستی یا ربایش آنان و آسیب زدن به خانواده و اطرافیان ایشان در این برنامه اخلال کرد. چندین دانشمند المانی در این عملیاتها کشته شدند.

رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در ترورهای نیروهای مقاومت لبنان دارد، از جمله با حملات هواپیماهای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن فرماندهان بلندپایه حزب‌الله در شش ماه گذشته شده است.

ترور دانشمندان مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران

رژیم صهیونیستی به ترور چند دانشمند هسته‌ای ایران مانند اردشیر حسین پور، مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، فریدون عباسی و مصطفی احمدی روشن و محسن فخری زاده از سوی دولت ایران متهم شده است. مقامات رسمی آمریکایی تأیید کرده‌اند که سازمان مجاهدین خلق ایران تحت حمایت اسرائیل این ترورها را انجام داده است. چند منبع اروپایی دست داشتن موساد در این ترورها را تأیید کرده‌اند.

روزنامه انگلیسی زبان ایندیپندنت در مقاله‌ای تحت عنوان «کشنده‌ترین ترورکنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» نام برده است و با برشمردن ترورها گفته است که «در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.