کد خبر : 1856
تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور 1398 - 9:35

اعتراض شهروندان شهر حسن آباد به عدم سکونت شهردار در این شهر

اعتراض شهروندان شهر حسن آباد به عدم سکونت شهردار در این شهر
شنیده‌ها حاکی از آن است که شهردار شهرحسن آباد، علی رغم مشکلات بسیار شهر، ساکن این شهر نیست و خارج از آن سکونت دارد.

به گزارش کلینی نیوز، کاربران فضای مجازی زادگاه من به عدم سکونت شهردار در شهردار حسن آباد اعتراض کردند.

کاربری ضمن انتقاد از کم کاری شورای شهر حسن آباد  در برکناری شهردار می نویسد: به صرف اینکه شورای شهر از سکونت نداشتن شهردار در شهر خبر داشته باشد موضوع سکونت حل می شود؟ یعنی جایی در قانون ذکر شده که اگر شورای شهر از محل سکونت شهردار خبر داشته باشد نیازی به ساکن بودن در شهر نیست؟

این که شورا از عدم سکونت جناب شهرداری که هزینه های غیر لازم برای شهر به ارمغان آورده خبر داره و هیچ اقدامی نمی کند از کم کاری آن شورا ست،
9374705921

سخنگوی وزارت کشور در ۱ / تیرماه امسال  از ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود به استانداران سراسر کشور خبر داد و اظهارداشت: بر اساس این دستورالعمل تمامی شهرداران مکلف هستند در محل خدمت خود سکونت داشته باشند.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: چنانچه شهردار از تاریخ صدور حکم انتصاب توسط مراجع ذیربط در محدوده شهر محل خدمت خود سکونت و اقامت نداشته باشد باید حداکثر ظرف مهلت یک ماه نسبت به اسکان در محدوده شهر مذکور اقدام کند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند.

سامانی گفت: در صورتی که شورای شهر نسبت به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اطمینان حاصل کند طبق تبصره ۴ ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١٣٧۵ و با اصلاحات بعدی آن می توانند ادامه فعالیت شهردار را خاتمه دهند.

وی با بیان اینکه برای راستی آزمایی اجرای این دستورالعمل سه مکانیزم و شاخص تعیین شده است، خاطرنشان کرد: شاخص ها و مستندات احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود شامل گواهی اشتغال به کار همسر و فرزندان تحت تکلف شهردار در محدوده شهر محل خدمت، گواهی آموزش و پرورش در خصوص اشتغال به تحصیل فرزندان تحت تکفل شهردار در مدارس یا مهد کودک های در محدوده شهر محل خدمت و قولنامه دارای کد رهگیری و اسناد مالکیتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.