کد خبر : 992
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 11:27

اعتراضات رانندگان کامیون کانادا به اجبار واکسن کرونا

اعتراضات رانندگان کامیون کانادا به اجبار واکسن کرونا

به گزارش کلینی نیوز، هزاران نفر هم در حمایت از این “کاروان آزادی در اوتاوا” تجمع کرده‌اند.کامیون‌ها خیابان‌های اطراف ساختمان مجلس کانادا را بستند. جیم واتسون، شهردار اوتاوا گفت که برخی معترضان کارکنان یک مرکز توزیع غذا به مستمندان را آزار و اذیت کرده‌اند. گزارش شده که رستوران‌ها این معترضان را به دلیل خودداری از

به گزارش کلینی نیوز، هزاران نفر هم در حمایت از این “کاروان آزادی در اوتاوا” تجمع کرده‌اند.کامیون‌ها خیابان‌های اطراف ساختمان مجلس کانادا را بستند.

جیم واتسون، شهردار اوتاوا گفت که برخی معترضان کارکنان یک مرکز توزیع غذا به مستمندان را آزار و اذیت کرده‌اند.
گزارش شده که رستوران‌ها این معترضان را به دلیل خودداری از زدن ماسک در فضای بسته، رد کرده بودند و آنها هم به دنبال غذای رایگان رفته بودند.

جاستین ترودو نخست‌وزیر و خانواده‌اش روز شنبه به دلیل نگرانی‌های امنیتی خانه خود را در اوتاوا ترک کردند.

حدود ۹۰ درصد از ۱۲۰ هزار راننده کامیون بین‌مرزی کانادا واکسن کرونا زده‌اند.
این تظاهرات با فراخوان برای پایان‌دادن به قوانین عبور از مرز آغاز شد و حالا برخی معترضان قول داده‌اند تا وقتی اجبار واکسن در سراسر کانادا برچیده شود، به این اعتراضات ادامه دهند.

نخست‌وزیر کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی در روزهای گذشته، معترضان را “یک اقلیت کوچک در حاشیه” توصیه کرده بود.

ارین اوتول، رهبر محافظه‌کار با برخی از معترضان ملاقات کرده و به نفع حق تظاهرات مسالمت‌آمیز صحبت کرده است، اما از “افراد توهین‌کننده” به بناهای یادبود در اوتاوا انتقاد کرده است.

دولت لیبرال به رهبری جاستین ترودو از ۱۵ ژانویه، دو هفته پیش، قانونی را اجرا کرده که بر اساس آن کامیون‌داران کانادایی واکسینه‌نشده که از مرز با آمریکا عبور می‌کنند، پس از بازگشت به کشور باید قرنطینه کنند.

ایالات متحده هم به‌تازگی گفته است رانندگان خارجی کامیون‌ها برای ورود به آمریکا باید مدرک واکسیناسیون نشان دهند. این اعتراضات جنبه‌های دیگری هم پیدا کرده است.

پلیس کانادا گفته با توجه به نمایش‌داده‌شدن پرچم‌های صلیب شکسته (سواستیکا) که از نمادهای نژادپرستان است، و تصاویری از رقص یک زن بر روی سنگ قبر سرباز گم‌نام کانادایی، در این باره تحقیقاتی را آغاز کرده است.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا، گفت که این وقایع “فراتر از سرزنش” است.

پلیس اتاوا در یک پست توییتری اعلام کرد که اکنون “چندین” تحقیقات در مورد “توهین” به تعدادی از بناهای تاریخی در پایتخت و همچنین “رفتار تهدیدآمیز/غیرقانونی/ارعاب آمیز با پلیس/کارکنان شهرداری و سایر افراد و خسارت به وسایل نقلیه شهری” در جریان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.