کد خبر : 17292
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 11:59

اظهارات ضداسراییلی برخی از هنرمندان در مراسم اعطای جوایز جشنواره فیلم برلینه

اظهارات ضداسراییلی برخی از هنرمندان در مراسم اعطای جوایز جشنواره فیلم برلینه
در جریان مراسم اهدای جوایز جشنواره فیلم برلیناله، برخی از سخنرانان با بیان اظهاراتیرژیم صهیونیستی را به "نسل‌کشی" و "آپارتاید" متهم کردند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از دویچه، در جریان اعطای جایزه به فیلم مستند “سرزمین دیگری نیست” که موضوع آن تبعید فلسطینی‌ها از کرانه باختری است، ورنا پاراول عضو هیات داوران، کاغذی را با جمله “آتش‌بس همین حالا” به پشت خود چسبانده بود.

 برگزارکنندگان این جشنواره و همچنین برخی از مقامات سیاسی آلمانی از جمله شهردار برلین و تنی چند از نمایندگان پارلمان آلمان (بوندستاگ)، با انتقاد صریح از این موضوع، از وارد شدن آسیب سیاسی به این جشنواره ابراز نگرانی کرده‌اند.

باسل عدرا کارگردان فلسطینی فیلم “سرزمین دیگری نیست” در سخنان خود، اسرائیل را به “کشتار” فلسطینی‌ها متهم کرد و دستیار او، یووال آبراهام نیز که یک روزنامه‌نگار رژیم صهیونیستی است، اسرائیل را یک “آپارتاید” توصیف کرد.

به گزارش ایندی وایر، یووال آبراهام که نامش در کنار بازل آدرا، حمدان بلال، و ریچل زور به عنوان سازنده فیلم «سرزمین دیگری نیست» عنوان شد روز پس از اهدای جوایز در شبکه ایکس اعلام کرد پس از آنکه در جشنواره برلین برای دریافت جایزه‌‍‌اش روی صحنه رفت و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد، پیام‌های تهدیدآمیز دریافت کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی، آبراهام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک باند راستگرای اسرائیلی دیروز به دنبال من به خانه خانواده‌ام آمدند و اعضای خانواده‌ام را که مجبور بودند نیمه شب به شهر دیگری بروند، تهدید کردند.

آبراهام با بیان اینکه هنوز پیام تهدید به مرگ دریافت می‌کند و مجبور است پرواز خود را به اسرائیل لغو کند، گفت که سخنرانی او در برلیناله که در آن “خواهان پایان آپارتاید” شده بود، توسط رسانه‌های اسرائیلی و سیاستمداران آلمانی به طور نامعقولی به عنوان “یهودی ستیزی” شناخته شده و پس از آن با مشکلات مذکور مواجه شده است.

بن راسل، فیلمساز آمریکایی کارگردان فیلم “اقدام مستقیم” نیز در حالی که چفیه بر دوش خود انداخته بود، اسرائیل را به “نسل‌کشی” متهم کرد.

کای وگنر، شهردار برلین در پی اظهارات جنجالی برخی از سخنرانان در مراسم جوایز برلیناله، خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مدیریت جدید جشنواره برلیناله برای جلوگیری از خلط مبحث در مورد رژیم صهیونیستی شد.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین مدیران جشنواره برلیناله رویداد سینمایی امسال را پلتفرمی برای “تبادل نظر مسالمت‌آمیز” در مورد بحران خاورمیانه اعلام کردند.

هفتاد و چهارمین دوره از جشنواره سینمایی برلین (برلیناله) در روزهای ۱۵ تا ۲۵ فوریه (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) سال جاری برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.