کد خبر : 10351
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 8:35

حمیدرضا صیدمحمدی

اسلامشهر میزبان جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران+ فیلم

اسلامشهر میزبان جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران+ فیلم
جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران با حضور گروههای مختلف هنری مناطق مختلف کشور، در شهرستان اسلامشهر برپا شده است.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای جنوب غرب استان تهران:جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران با حضور گروههای مختلف هنری مناطق مختلف کشور در شهرستان اسلامشهر برپا شده است.در این جشنواره، صنایع دستی، محصولات و تولیدات غذایی در قالب غرفه هایی به نمایش گذاشته شده است.

 نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر در اسلامشهر ️به مناسبت هفته فرهنگی این شهرستان از ۲۷ بهمن آغاز بکار کرده و با بوی نان‌های محلی و طنین موسیقی اقوام ایرانی رنگ و بویی خاص به این دیار جنوب غرب تهران داده‌است.

این جشنواره که تا ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد داشت به همت فرمانداری شهرستان اسلامشهر و با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر، سازمانهای فرهنگی اجتماعی و سیما و منظر شهری، ادارات صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده و قرار است پنجم اسفند میزبان مسئولان کشوری باشد.

این جشنواره همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۲ در خیابان صیاد شیرازی، روبروی فرمانداری اسلامشهر پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان‌است.

 

 

موسیقی بخش جدایی ناپذیر فرهنگ هر قومی است و این نمایشگاه جایی برای عرضه آن؛ در غرفه های مختلف صدای موسیقی قوم های مختلف از جنوبی ها تا شمالی ها برپاست و علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است؛ البته همه اینها را باید در کنار شب های موسیقی و جشن های محلی این جشنواره گذاشت تا لذت آن چند برابر شود.

 جشنواره ملی اقوام و عشایر در سال ۱۳۹۷  به مدت پنچ روز در شهر حسن آباد فشافویه  در محل کاروانسرای کنارگرد در دو سال متوالی برگزار شده بود.

 هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در مصاحبه با آوای ری اعلام کرده بود که کاروانسرای کنارگرد، توسط چند نفر بصورت غیرقانونی تصرف و کاربری آن تغییر پیدا کرده بود که با پیگیری بخشداری و همراهی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و همچنین حوزه قضایی بخش فشافویه و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری از ید متصرفین خارج و سند آن بنام اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران صادر شده است.

گفتنی است، پی گیری مد نظر حسین خانی بخشدار فعلی فشافویه درباره تملک کاروانسرای کنارگرد توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، به دوره مدیریت کریم رئوف بخشدار پیشین  بخش فشافویه  مرتبط است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »