کد خبر : 15503
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 16:37

اسرائیل گروگان های فلسطینی را در هوای سرد غزه عریان کرد

اسرائیل گروگان های فلسطینی را در هوای سرد غزه عریان کرد
عزت الرشق، رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، در بیانیه‌ای تاکید کرد که جستجوی بازداشت شدگان، درآوردن لباس‌های آنها و عکس گرفتن از آنها اقدامی است که تنها توسط گروه‌های مسلح «تروریست» انجام می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اسرائیلی پنجشنبه گذشته تصاویر گروهی از مردان فلسطینی بازداشت‌شده به دست اسرائیل را منتشر کردند که آنها را در خیابانی در غزه با لباس‌های زیر نشان می‌دهد که بدون کفش و لباس، در پیاده‌رو زانو زده‌اند و سربازان اسرائیلی آنها را زیر نظر دارند.

روز جمعه، ایلون لوی، سخنگوی دولت اسرائیل، به بی‌بی‌سی گفت که این افراد در جبالیا و شجاعیه در شمال غزه بازداشت شده‌اند. او این محل ها را «پایگاه‌ها و مراکز ثقل حماس» توصیف کرد.

آقای لوی گفت: «ما از مردانی در سن عملیات نظامی حرف می‌زنیم که در مناطقی پیدا شدند که قرار بود غیرنظامیان هفته‌ها پیش آنجاها را ترک کرده باشند.»

هانی المادحون، یک فلسطینی که در امریکا زندگی می‌کند به رویترز گفت که در این تصاویر دوازده نفر از بستگانش از جمله برادرزاده ۱۲ ساله خود را دیده است. او افزود که آنها پس از دوازده ساعت بازداشت و بازجویی توسط ارتش اسرائیل آزاد شدند.

این شهروند فلسطینی تصریح کرد که بستگان او هیچ ارتباط با گروه حماس ندارند.

بازداشت و برهنه کردن مردان فلسطینی، انتقاد برخی گروه‌های حقوق بشری را نیز برانگیخته است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته که به شدت درباره این تصاویر نگران است و «با همه بازداشت‌شدگان باید براساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی با انسانیت و کرامت رفتار شود.»

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، «الیسا اسلوتکین» نماینده دموکرات آمریکایی ایالت میشیگان، اقدام رژیم صهیونیستی در زمینه بازداشت و برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی و انتشار عکس‌هایی از آنها را در حالتی که لخت بوده و لباس بر تن ندارند  اقدامی «زننده» توصیف کرده است.

 نماینده حزب دموکرات در آمریکا در واکنش انتقادی به اقدام رژیم صهیونیستی در باب این اقدام و انتشار عکس‌های مرتبط با آن اظهار داشت: ما عادت به دیدن چنین صحنه‌هایی نداریم که درآنها مردم به صف ایستاده و هیچ لباسی بر تنشان نیست.

به گزارش الجزیره، عزت الرشق، رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، در بیانیه‌ای تاکید کرد که جستجوی بازداشت شدگان، درآوردن لباس‌های آنها و عکس گرفتن از آنها اقدامی است که تنها توسط گروه‌های مسلح «تروریست» انجام می‌شود.

وی همچنین دستگیری شهروندان آواره در مدرسه‌ای در شمال نوار غزه توسط ارتش اشغالگر و درآوردن لباس‌های آنان را جنایتی در تلافی ضربات وارده به اشغالگران توصیف کرد.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی اقدامات نیروهای اشغالگر علیه اسرای غیرنظامی غزه را به همان روشی که داعش در اعدام‌های جمعی در سوریه و عراق به کار می‌برد، تشبیه کردند.

یکی از روزنامه نگاران معروف فلسطینی به نام ضیاء الکهلوت ، خبرنگار العربی الجدید، در میان بازداشت‌شدگان شناسایی شده است.

این پایگاه خبری عرب که به زبان انگلیسی نیز با نام «New Arab» مطلب منتشر می‌کند گفته که آقای الکهلوت همراه برادران، بستگان خود و «دیگر غیرنظامیان» به دست نیروهای اسرائیلی در بیت لاهیا بازداشت شد.

العربی الجدید آنچه را که نحوه «تحقیرآمیز» بازداشت آقای الکهلوت در روز پنجشنبه توصیف کرده محکوم کرده است.

بیانیه این نشریه افزوده که سربازان اسرائیلی این افراد را مجبور کردند تا لباس‌های خود را درآورند و «پس از دستگیری و قبل از انتقال به مکان‌های نامعلوم، مورد بازرسی‌های تهاجمی و رفتار تحقیرآمیز قرار دادند.»

این رسانه گفته است که «از جامعه بین‌المللی، مدافعان حقوق روزنامه‌نگاران و سازمان‌های ناظر و نهادهای حقوق بشر می‌خواهد که تجاوز مداوم» اسرائیل به روزنامه‌نگاران در این سرزمین را محکوم کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.