کد خبر : 15200
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 8:09

اسرائیل می‌گوید «اتاق فرماندهی» زیر بیمارستان شفا پیدا شده

اسرائیل می‌گوید «اتاق فرماندهی» زیر بیمارستان شفا پیدا شده
اقدامات اسرائیل برای توجیه عملیات در بیمارستان شفا

به گزارش کلینی نیوز، ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه ۲۸ آبان ادعا کرد که تونلی به طول ۵۵ متر را در زیر بیمارستان الشفا‌در نوار غزه پیدا کرده و تصاویری را برای اثبات ادعای خود منتشر کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط ارتش اسرائیل به همراه یک کلیپ ویدیویی منتشر شده این تونل در عمق ده‌ متری قرار دارد.

این در حالی است که ده‌ها بیمار همچنان در مجتمع الشفا، بزرگترین مجتمع پزشکی نوار، حضور دارند.

ارتش اسرائیل بارها گفته است که حماس یک مرکز بزرگ فرماندهی در زیر این بیمارستان دارد و برغم وجود هزاران غیرنظامی در این مرکز پزشکی، این توجیهی برای عملیات نظامی اسرائیل در این محل بود.

مارک رگیو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌گوید که ارتش این کشور یک اتاق فرماندهی و کنترل را در بیمارستان شفا پیدا کرده است.

او به ‌بی‌بی‌سی گفت: «ما یک اتاق فرمان و کنترل را در طبقه منهای دو (بیمارستان) پیدا کردیم اما یک بار دیگر باید ارتباط بین شبکه تونل و بیمارستان را نشان دهیم و فقط مسئله زمان در میان است.»

آقای رگیو گفت که ترس از تله‌های انفجاری برای نیروهای ارتش اسرائیل در تونل‌های زیرزمینی وجود دارد و ارتش در چند روز آینده شواهد قطعی خواهد یافت.

ارتش اسرائیل اواخر هفته گذشته طی عملیاتی وارد بیمارستان شفا شد.

ارتش اسرائیل معتقد است آن چه که تاکنون کشف کرده، که برخی از آن‌ها در آخرین فیلم نشان داده شده، «به وضوح ثابت می‌کند که ساختمان‌های متعدد مجموعه این بیمارستان توسط حماس به عنوان پوششی برای زیرساخت‌ها و فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌شده است.» اما این ادعایی است که حماس همواره آن را تکذیب کرده است.

لازم به یاد آوری است که بی‌بی‌سی راهی برای راستی آزمایی فیلم‌هایی که امشب ارتش اسرائیل ارائه کرده، ندارد.

پیش از این نیز رژیم صهیونیستی بیمارستان شفا را اشغال کرد و ادعا کرد در زیر این بیمارستان، سازه‌ها و تونل‌هایی وجود دارد که حماس از آنها استفاده نظامی می‌کند اما به محض ورود در بیمارستان، هیچ مدرکی برای این ادعا پیدا نکردند.

مجتمع پزشکی الشفا در چهارراهی در منطقه مرکزی غربی غزه در نوار، مشرف به خیابان‌های عزالدین قسام و الوحده واقع‌شده که از سوی ارتش اسرائیل، تحت محاصره و هدف بمباران متمرکز قرار دارد.

اکثر پزشکان، بیماران و آوارگان، به دنبال ضرب‌الاجل اعلام شده توسط ارتش اسرائیل در روز شنبه، به بیمارستان‌های دیگر در مرکز، تخلیه شدند، در حالی که نوزادان نارس و ده‌ها بیمار هنوز در داخل ساختمان هستند.

سازمان جهانی بهداشت نیز با اعلام ریاست ماموریتی در شنبه ۲۷ آبان و حرکت به سمت بیمارستان «الشفا» در غزه خاطرنشان کرد که در حال کار بر روی طرح‌هایی برای تخلیه بیمارستان است که به گفته این سازمان، به «منطقه مرگ» تبدیل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.