کد خبر : 19242
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 10:08

استقرار بیش از ۳۰ صندوق رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا

استقرار بیش از ۳۰ صندوق رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا
دولت بایدن به جمهوری اسلامی اجازه داده است تا برای «انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده» صندوق‌های رأی‌گیری غیابی در خاک ایالات متحده تعبیه کند.

علیرضا محمودی، مقام وزارت خارجه جمهوری اسلامی، اعلام کرده که تهران قصد دارد بیش از ۳۰ صندوق رأی‌گیری در ایالات متحده برای انتخابات روز ۸ تیر راه‌اندازی کند.

محمودی توضیح داد که صندوق‌های رأی‌گیری برای رأی‌دهندگان غیابی جمهوری اسلامی در بخش حافظ منافع جمهوری اسلامی در سفارت پاکستان در واشنگتن و در نیویورک ایجاد خواهد شد، اما سایر مکان‌ها را اعلام نکرد.

رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی می‌گویند ایالات متحده دارای بزرگترین نسبت ایرانیان مقیم خارج است که ۳۰ درصد از آنها را تشکیل می‌دهند.

بررسی‌های اداره سرشماری ایالات متحده نشان می‌دهد که حدود نیم میلیون نفر در آمریکا متولد ایران یا دارای اصالت ایرانی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفته که جمهوری اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری پیشین خود، در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ با تأیید دولت بایدن و دولت ترامپ، صندوق‌های رأی‌گیری مستقر در ایالات متحده را ایجاد کرده است و افزود: «این چیز جدیدی نیست.»

رای‌گیری برای مشخص شدن چهاردهمین رئیس دولت جمهوری اسلامی ۸ تیرماه امسال برگزار می‌شود.شش نامزد تایید شده از سوی شورای نگهبان در این انتخابات زودهنگام که در پی شهادت ابراهیم رئیسی در حادثه سقوط هلی‌کوپتر به نظام تحمیل شد، در حال رقابت با یکدیگر هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.