کد خبر : 16652
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 10:25

ارتش یمن یک ناو دیگر آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داد

ارتش یمن یک ناو دیگر آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داد
یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی ارتش این کشور به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، آمریکا در این روزها زیاد جبهه مقاومت را تهدید می‌کند، اما در عمل همچنان گرفتار نیروهای مقاومت در منطقه است.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این‌باره اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن با موشک‌های مناسب ناوشکن آمریکایی «یو‌اِس‌اِس ‌گریولی» را در دریای سرخ هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «تمامی ناوهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب که در تجاوز به کشورمان شرکت می‌کنند، در بانک اهداف نیروهای ما قرار دارند.»

یحیی سریع افزود: «ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی در چارچوب حق مشروع دفاع از کشور، مردم و ملت ما و در تایید ادامه موضع یمن در حمایت از فلسطین هدف قرار خواهند گرفت.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین ادامه داد: «نیروهای ما تاکید می‌کنند که تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره، به جلوگیری از حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند.»

در بیانیه‌ سنتکام در پلتفرم «X» گفته شده بود پرتاب روز سه‌شنبه تقریباً در ساعت ۲۳:۳۰ شب (به وقت صنعا) انجام شد، زمانی که ارتش یمن یک موشک کروز ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کرد.

سازمان تروریستی سنتکام مدعی شده بود: «این موشک توسط ناوشکن «یواِس‌اِس گریلی» سرنگون شسد و تلفاتی گزارش نشده است.»

نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی به قدرت انصارالله یمن و حملات موشکی موفقیت‌آمیز این گروه که کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف می‌گیرند، اشاره کرد و از آن به عنوان یک بازیگر قدرتمند یاد کرد.

حملات سه ماه اخیر انصارالله در دریای سرخ، رژیم صهیونیستی را وادار کرد تا حجم حملات زمینی در غزه را کاهش دهد و اجازه دهد تا کمک‌های بین‌المللی وارد غزه شود.

این نشریه سپس در ادامه به حملات اخیر ائتلاف تحت رهبری آمریکا به یمن اشاره کرد و نوشت که از هفته گذشته، ایالات متحده پنج حمله هوایی علیه مواضع انصارالله انجام داد که نتیجه آن این شد که شدت عمل انصارالله افزایش یابد و حملات موشکی و پهپادی را افزایش دادند و کشتی‌های تجاری آمریکا و یک ناو نیروی دریایی ایالات متحده را هدف قرار دادند.

اینترسپت ادامه داد که حملات ائتلاف آمریکا علیه انصارالله موجب شد که این گروه جسورتر شود.

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جو بایدن پنجشنبه هفته گذشته در جریان یک کنفرانس خبری کاخ سفید اعتراف کرد که حملات هوایی آمریکا، انصارالله را متوقف نکرده است.

این رسانه آمریکایی با اشاره به این موارد نوشت که دولت بایدن با تصمیم خود برای حمله به انصارالله، خود را در معرض یک کیش و مات ژئوپولتیکی در مقابل انصارالله قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »