کد خبر : 17275
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 8:47

ارتش یمن: تا زمانی که اسرائیل به غزه حمله می‌کند به حملات علیه کشتی‌ها ادامه می‌دهیم

ارتش یمن: تا زمانی که اسرائیل به غزه حمله می‌کند به حملات علیه کشتی‌ها ادامه می‌دهیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن 3 اسفندماه از حملات موشکی و پهپادی به یک ناو آمریکایی در دریای سرخ، یک کشتی انگلیسی در خلیج عدن و مواضع رژیم صهیونیستی در بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از المسیره، سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد که برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، نیروهای مسلح یمن یک ناو آمریکایی، یکی کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را در بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده‌اند.

ارتش آمریکا و  انگلیس  در دفاع از  تجاوزات رژیم صهیوتیستی در غزه،  ۱۸ سایت در یمن حملات هوایی تازه‌ انجام داده‌اند که چهارمین عملیات مشترک دو کشور علیه این کشور مدافع فلسظین است.

در  بیانیه پنتاگون گفته شده که عملیات تازه «با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند صورت گرفت.»

در اولین واکنش به این حملات، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن، اعلام کرد که یمن به حملات خود علیه کشتی‌ها در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آقای سریع گفت حملات تا زمانی‌ که اسرائیل به غزه حمله می‌کند، ادامه خواهد یافت.

به گزارش شبکه خبری العالم، به نوشته وبگاه شبکه «المسیره»، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه ۶ اسفندماه بیانیه‌ای درباره عملیات‌های اخیر ارتش این کشور علیه کشتی‌های آمریکا در منطقه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال در یک عملیات نظامی کیفی، نفتکش آمریکایی “تورم ثور” را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد».در ادامه این بیانیه آمده است: «همزمان، نیروی هوایی ارتش یمن نیز تعدادی ناو جنگی آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داد».

در ادامه بیانیه آمده است: «نیروهای مسلح یمن در کنار تمام مردم بزرگ یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین ادامه می‌دهند و تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و محاصره مردم فلسطین در غزه متوقف نشود، عملیات نظامی آنها متوقف نخواهد شد».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.