کد خبر : 18330
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:04

ادعای توخالی ارتش رژیم صهیونیستی؛موشکهای حزب الله لبنان زمین خالی را بمباران کردند

ادعای توخالی ارتش رژیم صهیونیستی؛موشکهای حزب الله لبنان زمین خالی را بمباران کردند
حزب‌الله لبنان از بمباران دو پایگاه نظامی اسرائیل در این منطقه با پهپاد و موشک خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، جنیش «حزب‌الله» لبنان اعلام کرد که شهرک «میرون» در «جلیل اعلی» شمال اسرائیل و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا بمباران کرد.

روزنامه «تایمز اسراییل» به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داد که حداقل ۲۶ موشک از لبنان شلیک شد و در «زمین‌های خالی» سقوط کرده است.
ارتش اعلام کرد که این حمله تلفات یا خسارتی در پی نداشته است.
پیش از این، ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که آژیر خطر در «جلیل اعلی» به صدا درآمده است، بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند.

ارتش روز شنبه نیز از رهگیری یک هدف هوایی که از مرز لبنان به منطقه المناره در شمال اسرائیل عبور کرده بود، خبر داد.

ادعای توخالی ارتش رژیم صهیونیستیی در حالی مطرح میشود که حزب‌الله لبنان از بمباران دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه با پهپاد و موشک خبر داد.

هدف قراردادن «پایگاه کنترل هوائی میرون» در شمال مناطق اشغالی توسط حزب‌الله لبنان بازتاب گسترده‌ای داشت؛ چرا که این پایگاه در ۸ کیلومتری مرز جنوبی لبنان قرار دارد و مشرف به شهرهای لبنانی رمیش، یارون و مارون‌الرأس در بخش مرکزی است و در قله کوه جرماق در شمال فلسطین اشغالی است که بلندترین قله در سرزمین‌های اشغالی است.

 پایگاه هوایی هوائی میرون تنها مرکز مدیریت و کنترل عملیات هوائی به سمت سوریه، لبنان، ترکیه و قبرس و همچنین بخش شمالی حوزه شرقی دریای مدیترانه است.

این پایگاه به‌عنوان یک پایگاه مرکزی برای ایجاد اختلال در جنگ الکترونیک در مسیرهای مورد اشاره است و با هدایت تعداد قابل‌توجهی از افسران و سربازان نخبه اسرائیلی فعالیت می‌کند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که یکی از رادارهای مرکزی پایگاه نظامی آسیب دیده است. همچنین این رسانه‌ها صیح دیروز در خبری به زخمی شدن یک سرباز صهیونیست در پایگاه میرون در پی حملات حزب‌الله لبنان اذعان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.