کد خبر : 15818
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 11:32

ادعای امریکا درباره حمله پهپادی ایران در ساحل هند

ادعای امریکا درباره حمله پهپادی ایران در ساحل هند
سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ادعای وزارت دفاع امریکا که حمله پهپادی به کشتی تجاری در ساحل هند را به ایران نسبت داده گفت:دولت امریکا از منظر اخلاقی و حقوقی بین‌المللی در جایگاهی قرار ندارد که نسبت به دیگر طرف‌ها در خارج و داخل منطقه اتهاماتی را مطرح کنند،

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ادعای وزارت دفاع امریکا که حمله پهپادی به کشتی تجاری در ساحل هند را به ایران نسبت داده، با بیان اینکه اتهام زنی امریکا بی پایان است، گفت: بزرگ‌ترین متهم دولت امریکاست که عملا بخشی از جنایت جنگی و شاید مسؤول اول و آخر هم آغاز جنگ و حملات رژیم صهیونیستی و هم استمرار آن به مدت بیش از دو ماه و نیم است. دولت امریکا از منظر اخلاقی و حقوقی بین‌المللی در جایگاهی قرار ندارد که نسبت به دیگر طرف‌ها در خارج و داخل منطقه اتهاماتی را مطرح کنند، این اتهامات ر ا به شکل کامل مردود و بی ارزش می‌دانیم و این اتهامات در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اسرائیل است.

وی ادامه داد: امریکا با حمایت تمام عیار از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در فلسطین تنفر عمومی ملت‌های جهان را متوجه خود کرده است.

کنعانی تصریح کرد: اتهام زنی به ایران مردود است و هیچگونه ارزشی ندارد.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون ادعا کرد، حمله پهپادی به یک کشتی تجاری در نزدیکی ساحل هند «از ایران» انجام شده بود.

به گفته پنتاگون این کشتی با «پهپادی تهاجمی که از ایران پرتاب شده بود» مورد هدف قرار گرفت. از سوی دیگر یک شرکت فعال در امور کشتیرانی اعلام کرد که این کشتی تجاری «مرتبط با اسرائیل» بود.

این در حالیست که کانال ۱۲ اسرائیل در گزارشی که هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است، مدعی شد که پهپادی که یک کشتی تجاری در اقیانوس هند را هدف قرار داد مستقیم از ایران شلیک شده بود.

بنا به اعلام شرکت «آمبری»، نفتکشی وابسته به اسرائیل که در اقیانوس هند هدف حمله پهپادی قرار گرفته، با پرچم لیبریا از عربستان سعودی به سمت هند در حرکت بوده است.

حمله پهپادی به این کشتی تجاری روز شنبه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی صورت گرفت. به گفته پنتاگون در این حمله هیچ کدام از خدمه یا سرنشینان کشتی مجروح نشدند و آتش‌سوزی ناشی از آن نیز مهار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.