کد خبر : 20253
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 12:41

ادای احترام پوتین به قرآن مجید در مسجدی در چچن

ادای احترام پوتین به قرآن مجید در مسجدی در چچن
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در سفری غیرمنتظره به منطقه خودمختار چچن، شامگاه سه‌شنبه با رمضان قدیروف، رهبر چچن، دیدار و از مناطقی در این جمهوری بازدید کرد.

به گزارش کلینی نیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد منطقه خودمختار چچن شد و با «رمضان قدیروف» رهبر چچن دیدار  و از مناطقی در این کشور بازدید کرد.

در این سفر، پوتین به مسجد بزرگ حضرت عیسی (ع) در گروزنی، پایتخت چچن، رفت.

پوتین در این بازدید یک نسخه از قرآن کریم که با طلا تزئین شده بود، به مسجد حضرت عیسی (ع) اهدا کرد.

رمضان قدیروف، رهبر چچن، و صلاح مژیف، مفتی چچن و رئیس اداره مذهبی مسلمانان چچن، پوتین را در بازدید از این مسجد همراهی کردند.

مفتی چچن در جریان این بازدید، این آیه از سوره انفال را به همراه ترجمه آن به زبان روسی برای پوتین تلاوت کرد: «فَلَم تَقتُلوهُم وَلٰکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُم وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلٰکِنَّ اللَّهَ رَمیٰ وَ لِیُبلِیَ المُؤمِنینَ مِنهُ بَلاءً حَسَنًا ۚإِنَّ اللَّهَ سَمیعٌ عَلیمٌ» (این شما نبودید که آنها را کشتید؛ بلکه خداوند آنها را کشت و این تو نبودی (ای پیامبر که خاک و سنگ به صورت آنها) انداختی؛ بلکه خدا انداخت و خدا می‌خواست مؤمنان را به این وسیله امتحان کند و خداوند شنوا و داناست.)

پوتین پس از آن، قرآن کریم را بوسید و آن را در آغوش گرفت و سپس با قدیروف و مفتی چچن عکس یادگاری گرفت.

بر اساس گزارش‌های رسانه دولتی روسیه، او در پایان روز با رهبر چچن گفت‌وگو و قدیروف اعلام کرد این جمهوری ده‌ها هزار نیروی ذخیره آماده برای جنگ با اوکراینی‌ها دارد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.