کد خبر : 20043
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 8:27

ادامه فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ پس از یورش پلیس آلمان در مهدیه طه

ادامه فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ پس از یورش پلیس آلمان در مهدیه طه
مرکز اسلامی هامبورگ یکی از مهم‌ترین موسسات اسلامی در آلمان و قدیمی‌ترین مسجد شیعیان در اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز، بامداد روز چهارشنبه ۳ مردادماه، نیروهای پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ و نیز سایر مراکز اسلامی وابسته به آن حمله کردند و وزارت کشور آلمان نیز، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و مراکز زیرمجموعه آن در شهرهای فرانکفورت، مونیخ و برلین را به دلیل پیروی از “اهداف اسلام‌گرایانه تندرو” ممنوع کرده است.

با وجود این، یک گزارش تحقیقی دو رسانه آلمانی RTL و ntv حاکی از آن است که فعالیت‌های تبلیغی مشابه با مرکز اسلامی هامبورگ، همچنان در منطقه‌ای دیگر در برامفلد ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید که این مکان، مهدیه طه، شبیه به خانه است “اما فقط یک محل سکونت نیست، بلکه به عنوان یک مکان عبادت است و پشت نمای ساده آن، مهدیه طه پنهان شده است.”

بر اساس گزارش تحقیقی این دو رسانه آلمانی، این مهدیه توسط یک تاجر به نام مهدی ت. تاسیس شده است که قبلا یک فروشگاه مد لوکس در مرکز شهر هامبورگ داشت.

گفتنی است، مسئولان آلمانی مدعی شده‌اند که مرکز اسلامی هامبورگ از فعالیت‌های گروه حزب‌الله لبنان که در روزهای گذشته درگیر تبادل آتش با رژیم اسرائیل بوده حمایت کرده است.

مرکز اسلامی هامبورگ یکی از مهم‌ترین موسسات اسلامی در آلمان و قدیمی‌ترین مسجد شیعیان در اروپا محسوب می‌شود.

آلمان بعد از فرانسه میزبان بیشترین جمعیت مسلمانان ساکن در اروپا است، اما گزارش‌های متعدد حاکی است که اسلام‌هراسی در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.