کد خبر : 10282
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 13:33

اخراج ۱۴نماینده پارلمان اسرائیل، اغتشاش در کمیته کنست+فیلم

اخراج ۱۴نماینده پارلمان اسرائیل، اغتشاش در کمیته کنست+فیلم
نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی بر سر تصمیمات کابینه راست افراطی این رژیم برای اصلاحات در دستگاه قضایی به جان هم افتادند و اعتراضات ۱۴ نفر از مخالفان این اصلاحات منجر به اخراج آنان از کنست شد.

به گزارش کلینی نیوز، پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نشنال نیوز» در گزارشی از تعبیر «اغتشاش در کمیته کنست» برای اخراج ۱۴ عضو آن خبر داد و نوشت: مخالفان با داد و فریاد و پریدن روی میزها و نشستن در کف زمین، می خواستند مانع از تداوم نشست کمیسیون قضائی کنست برای بررسی لایحه اصلاحات قضائی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،، مخالفان که از اعضای حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید بودند به زور توسط نیروهای امنیتی اخراج شدند.

این رسانه نوشت که این اغتشاش در حالی انجام شد که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی و سیمچا روثمن رئیس کمیسیون قضائی پیش از برگزاری نشست، خواستار گفت و گو با مخالفان درباره اصلاحات قضائی شده بودند.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

 

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.