کد خبر : 18776
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 9:49

احتمال «میانجیگری» پوتین بین ایران و بحرین

احتمال «میانجیگری» پوتین بین ایران و بحرین
شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در سفر رسمی به مسکو به سر می برد. به نظر می رسد روسیه در حال میانجی گری میان ایران و بحرین است.

به گزارش کلینی نیوز، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین روز پنجشنبه سوم خرداد در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو گفت که “هیچ دلیلی” برای به تعویق انداختن برقراری مجدد روابط میان کشورش با جمهوری اسلامی وجود ندارد.

او افزود که “مشتاقانه” منتظر است روابط بحرین با ایران را بهبود بخشد.

پادشاه بحرین افزود: به صورت کلی، روابط میان همه کشورها، خوب است اما درباره حل مشکلات میان ایران و بحرین باید گفت واقعیت ها نشان می دهد مشکلاتی وجود ندارند. خدا رو شکر هیچ دلیلی برای تاخیر (در عادی سازی روابط میان ایران و بحرین) نیست. خواهان دوستی ایران برای اهل بحرین هستیم. اهالی بحرین با ایران تاریخ دارند و سفرهایی به این کشور وجود دارد. تلاش است زندگی و توسعه و تجارت به صورت مثبت گسترش یابد.

روز گذشته نیز عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه‌ بحرین پس از ۱۳ سال قطع رابطه کشورش با جمهوری اسلامی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیشین ایران به تهران رفت.

بحرین پیش از این نیز آمادگی خود را برای از سرگیری مناسبات با ایران اعلام کرده بود. در اسفند سال ۱۴۰۱ رئیس پارلمان بحرین در دیدار با یک هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی گفته بود که منامه از بهبود روابط دوجانبه استقبال می‌کند.

تنش میان تهران و منامه سابقه‌ای طولانی دارد. بحرین دی ماه ۱۳۹۴ و پس از قطع مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان در پی حمله به سفارت‌خانه و کنسولگری پادشاهی سعودی در تهران روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی را قطع کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.