کد خبر : 21082
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1403 - 16:11

اجازه رهبر انقلاب ایران به استفاده از نصف سهم امام(ع) برای مردم مظلوم جنوب لبنان

اجازه رهبر انقلاب ایران به استفاده از نصف سهم امام(ع) برای مردم مظلوم جنوب لبنان
مقام معظم رهبری اجازه دادند که نصف سهم امام(ع) برای مردم مظلوم جنوب لبنان استفاده شود.

به گزارش کلینی نیوز، در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که بر اثر آن ضایعات جانی و خسارات مالی سنگین بر مردم مظلوم و محروم و در عین حال با ایمان و مقاوم این منطقه تحمیل شده است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اجازه دادند که مومنین می‌توانند از وجوهات شرعیه خود نصف سهم مبارک امام (علیه‌السلام)، معادل یک چهارم خمس را برای کمک به مردم مسلمان جنوب لبنان پرداخت کنند.

در این زمینه شماره حساب جمعیت هلال احمر به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم جنوب لبنان به شماره ۹۹۹۹۹ اعلام شده است.

آیت الله سید علی سیستانی:

در رابطه با نیاز مردم لبنان به کمک رسانی ، اجازه دادند که نیمی از سهم مبارک امام علیه السلام را در این راستا هزینه نمایند.

آیت الله وحید خراسانی:

در پی تماس مکرر مؤمنین در مورد صرف وجوهات شرعیه برای آسیب دیدگان حوادث لبنان؛ حضرت ایت الله وحید خراسانی (مدظله العالی) ضمن هم‌دردی با مصیبت زدگان فرمودند:

مؤمنین مجاز به صرف یک سوم از سهم امام (علیه السلام) جهت رفع ما یحتاج و کمک به آسیب دیدگان حوادث جنوب لبنان می باشند.

آیت الله نوری همدانی:

«به اطلاع مومنین و مومنات می رساند: حسب استجازه از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی) مبنی بر صرف بخشی از وجوهات شرعی برای مداوا و کمک به مردم جنگ زده و مظلوم لبنان، معظم له پرداخت یک سوم از سهمین را اجازه فرمودند

آیت الله جوادی آملی:

«به اطلاع تمام مؤمنین و مؤمنات می‌رساند، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) اجازه دادند مؤمنین از وجوهات شرعیه خود، نصف سهم مبارک امام (علیه السلام) را برای کمک به مردم مسلمان جنوب لبنان پرداخت نمایند؛ همچنین معظم له اجازه صرف نصف سهم سادات برای سادات لبنان را نیز صادر نمودند.

آیت الله مکارم شیرازی:

به اطلاع مومنین و مومنات می رساند ، حسب استجازه از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی) مبنی بر صرف بخشی از وجوهات شرعی برای مداوا و کمک به مردم جنگ زده و مظلوم لبنان، معظم له اجازه صرف کل سهم امام معادل نصف خمس را در این موارد صادر فرمودند.

این نخستین‌بار نیست که مراجع تقلید شیعه در باره خمس و «سهم امام» چنین اطلاعیه‌هایی را منتشر می‌کنند. قبلا هم برای لبنان، فلسطینی‌ها، کرونا، سیل، حوادث و بلایای طبیعی و… نیز چنین اجازه‌هایی می‌دادند

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »