کد خبر : 8591
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 7:12

اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کرد

اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کرد
اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۵ مهر تحریم‌های تازه‌ای را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد.

به گزارش کلینی نیوز، پیشتر گزارش‌ شده بود که وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند دارایی‌های ۱۵ مقام جمهوری اسلامی را نیز مسدود و ورود آنها به اتحادیه اروپا را ممنوع کنند.

همزمان چند وزیر اروپایی هشدار داده‌اند چنانچه مداخله حکومت ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین اثبات شود، تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی وضع خواهند کرد.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، نیز روز دوشنبه در توییتی گفت از اتحادیه اروپا خواسته پدافند هوایی و مهمات بیشتری در اختیار کشورش قرار دهد او همچنین از اتحادیه اروپا خواست ایران را به دلیل استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی تحریم کند.

نشریه پولیتیکو نیز روز دوشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد آمریکا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع می‌کند.

این تحریم‌ها که احتمالا اقتصادی و همچنین مربوط به صادرات ایران باشند، اشخاص ثالث کمک‌کننده به جمهوری اسلامی و دولت روسیه را در بر خواهند گرفت.

گفته‌های این مقام آمریکایی یک روز پس از انتشار خبر واشنگتن‌پست مبنی بر قصد ایران برای فروش موشک و همچنین پهپادهای بیشتر به روسیه می‌آید.

این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته است هرکسی که مواد مورد استفاده در ساخت پهپادها یا موشک‌های بالستیک به ایران بفروشد قطعا مورد تحریم آمریکا قرار خواهد گرفت.

ایران فروش هرگونه پهپاد به  روسیه را بارها تکددیب کرده است.

دولت ترکیه ار آغاز جنگ روسیه و اوکراین به کشور اوکراین پهپادهای به نام بیرق فروخته است و ترکیه رسما در رسانه های خودبه فروش پهپاد به اوکراین اعتراف کرده است،

 

 

اعتراضات اخیر برخی از دختران جوان ایرانی به حجاب شرعی که به کمک سرویس های جاسوسی اروپا و گروههای تروریستی حمایت شده از سوی آمریکا به  اغتشاش و درگیری خونین  مسلحانه  تبدیل شده بود دستاویزی قرار گفت تا  آمریکا و اتحادیه اروپا  مردم  ایران را مورد تحریم جدید قرار دهند.

گفته می شود در اغتشاشات اخیر ایران، جاسوس های از کشورهای اروپایی توسط ماموران امنیتی دستگیر و روانه زندان شده اند.

پلیس امنیت اخلاقی جمهوری اسلامی و رئیس آن، وزیر اطلاعات، رئیس پلیس امنیت سایبری، و سازمان بسیج مستضعفین از جمله تحریم‌شدگان اتحادیه اروپا هستند تا بدین وسیله امنیت ایران را متزلزل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »